پردازنده های AMD Zen تا پایان سال جاری عرضه نخواهند شد

دوشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
AMD Zen نام سری جدید پردازنده‌های شرکت ای‌ام‌دی است که در میانه‌ی سال گذشته‌ی میلادی معرفی شد. تا کنون خبرهای مختلفی از زمان عرضه‌ی این پردازنده‌ها شنیده شده و جدیدترین خبری که از زبان مدیر عامل این شرکت منتشر شده، حکایت از عرضه‌ی محدود این پردازنده‌ها در پایان سال جاری و عرضه‌ی انبوه آنها در سال ۲۰۱۷ دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

طرفداران سیستم‌های دسکتاپ گیمینگ، بی‌صبرانه منتظر عرضه‌ی سیستم‌های جدید با پردازنده‌های قوی سری Zen شرکت AMD هستند. اما جدیدترین خبرها حاکی از آن است که عرضه‌ی انبوه این پردازنده‌ها تا پایان سال جاری میلادی انجام نخواهد شد و تنها تعداد محدودی از این سری در پایان سال ۲۰۱۶ عرضه خواهد شد. پردازنده‌های سری Zen در میانه‌ی سال ۲۰۱۵ معرفی شدند و گفته شده که این پردازنده‌ها قوی‌ترین سری تولید شده توسط این کمپانی خواهند بود.

Lisa Su مدیر عامل ای‌ام‌دی در مراسمی که روز پنجشنبه‌ی گذشته برگزار شد عنوان کرد که سری ذن تنها در تعداد محدود در پایان سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و این تعداد محدود، وابسته به آزمایشاتی است که در حال انجام بر روی این پردازنده‌ها است. سرعت تولید شرکت‌های تولیدکننده‌ی سیستم‌های دسکتاپ و سرعت ارسال کالاهای آنها نیز بر این تعداد تاثیر خواهد داشت. AMD پیش از این در نمایشگاه کامپیوتکس اعلام کرده بود که سری ذن در سه‌ ماهه‌ی سوم سال جاری به صورت عمده عرضه خواهد شد. سو در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که عرضه‌ی انبوه سری ذن در سه‌ ماهه‌ی نخست سال آینده انجام خواهد شد. عرضه‌ی محدود این پردازنده‌ها در پایان سال میلادی، هیجان‌انگیز خواهد بود و کاربران زیادی حاضر خواهند بود برای خرید دسکتاپ‌های گیمینگ مجهز به این پردازنده‌ها، هزینه‌های اضافی پرداخت کنند.

شرکت AMD ادعاهای زیادی در مورد سری ذن دارد و معتقد است که قدرت پردازشی این سری حدود ۴۰ درصد بهبود داشته است. مطمئنا پس از عرضه‌ی رسمی این پردازنده‌ها، شرکت‌های مختلف اقدام به گرفتن بنچمارک و آزمایش ادعای این شرکت می‌کنند. ای‌ام‌دی سرمایه‌ی زیادی برای تولید این سری از پردازنده‌ها انجام داده و تلاش می‌کند تا با عرضه‌ی آنها جایگاه خود را در بازار پردازنده‌ها بیش از پیش تثبیت کند. این شرکت قصد دارد تا با ترکیب این پردازنده‌ها با پردارنده‌های گرافیکی خود که بر پایه‌ی معماری Polaris هستند، تجربه‌ای جدید از بازی با سیستم‌های دسکتاپ را برای کاربران به ارمغان بیاورد. البته رقیب اصلی این سیستم‌ها، دسکتاپ‌هایی با پردازنده‌های سری Extreme اینتل و پردزانده‌های گرافیکی سری Pascal جی‌فورس هستند.

در پایان این مراسم، سو عنوان کرد که لپتاپ‌هایی با پردازنده‌های Zen و گرافیک‌های یکپارچه نیز به همراه پردازنده‌های مخصوص سرور Zen در سال آینده عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات