یاهو در مورد نحوه بازگردانی ایمیل یک متهم مواد مخدر باید در دادگاه پاسخ دهد

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یاهو به تازگی در محکوم کردن یک قاچاقچی مواد مخدر به پلیس کمک کرده است. این شرکت در این اقدام، ایمیل‌های پیش‌نویس این فرد انگلیسی را بازیابی کرده و دادگاه نیز از آنها به عنوان مدرک استفاده کرده است. سوال پیش آمده این است که یاهو چگونه ایمیل‌هایی که قابلیت بازیابی ندارند را بازگردانده است. این سوال توسط یک قاضی دادگاه نیز مطرح شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در اتفاقی که اخیرا برای دستگیری یک متهم قاچاق مواد مخدر به نام Russell Knaggs افتاد، یاهو ایمیل‌های پیش‌نویس یا Draft این متهم را بازیابی کرد و دادگاه از آنها به عنوان مدرک استفاده کرده است. اکثر کاربران نگران این موضوع هستند که یاهو چگونه پیش‌نویس‌هایی که هیچ‌گاه ارسال نشده‌اند و پس از خواندن نیز پاک شده‌اند را بازیابی کرده است؟ یک قاضی دادگاه به تازگی همین سوال را به صورت رسمی از یاهو پرسیده و این شرکت باید به این سوال پاسخ دهد.

یاهو باید در مورد چگونگی دسترسی به اطلاعات این متهم و بازیابی تاریخچه‌ی ۶ ماهه‌ی پیش‌نویس‌های او به دادگاه توضیح دهد. این شرکت تا ۳۱ آگوست مهلت دارد تا مدارک محکمه پسند را به همراه شاهدان خود به دادگاه معرفی کند. یاهو به‌صورت تلویحی عنوان کرده که با ابزار اختصاصی خود از ذخیره‌های اتوماتیک پیام‌های این شخص به عنوان مدرک استفاده کرده و هرگونه دسترسی این شرکت به دستگاه‌های نظارت دولتی را رد کرده است.

البته کارکنان یاهو در این مدت اظهارات ضد و نقیضی در این مورد داشته‌اند که بعضی از آنها در تضاد با یکدیگر بوده است. یاهو باید هر چه سریع‌تر پاسخی رسمی و قانونی به این سوال قاضی بدهد تا از ایجاد فرصت برای متهم اصلی پرونده به منظور ارائه‌ی دادخواست قانونی جلوگیری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات