مک لارن؛ گوشی مایکروسافت مجهز به لمس سه بعدی که هرگز به تولید انبوه نرسید

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا یک گوشی هوشمند متعلق به کمپانی مایکروسافت مورد بررسی قرار گرفته است. این گوشی که نوکیا مک‌لارن نام داشت از لمس سه بعدی واقعی بهره می‌برد، اما هرگز به تولید انبوه نرسید. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت سال ۲۰۱۴ تصمیم داشت از ویژگی منحصر به فرد لمس سه بعدی خود برای گوشی‌های ویندوزفونی رونمایی کند. اگرچه پیش‌تر در مورد لمس سه‌بعدی و وجود نمونه‌ی اولیه‌ی دستگاهی به نام نوکیا مک‌لارن که از این ویژگی بهره می‌برد خبرهایی منتشر شده بود، اما مایکروسافت تصمیم گرفت این پروژه را لغو کرده و روی ویندوز ۱۰ موبایل تمرکز کند. اخیرا وبسایت ویندوزسنترال به نمونه‌ی اولیه‌ای از این گوشی هوشمند دسترسی پیدا کرده است. نوکیا مک‌لارن شبیه ترکیبی از لومیا ۱۰۲۰ و لومیا ۹۲۵ به نظر می‌رسد. پیش‌تر نیز برخی از افشاگری‌ها از برآمدگی دوربین این گوشی هوشمند خبر داده و آن را با آیفون مقایسه کرده بودند.

nokia mclaren

ویندوزسنترال حتی این دستگاه را بررسی هم کرده است. بر اساس گزارش این وبسایت، نوکیا مک‌لارن از دو گیگابایت حافظه‌ی رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. صفحه‌نمایش این گوشی یک نمونه‌ی ۵.۵ اینچی فول‌اچ‌دی و دوربین آن نیز ۲۰ مگاپیکسلی است. بدون شک جذاب‌ترین بخش مک‌لارن، تکنولوژی منحصر به فرد لمس سه‌بعدی آن است. مایکروسافت در آن زمان مشغول امتحان کردن ویژگی‌های کینکت مانند بسیاری بود که به کاربر اجازه می‌داد انگشت خود را در هوا و نزدیکی صفحه‌نمایش تکان دهد تا به برنامه‌ها دسترسی پیدا کند. برخی از این ویژگی‌ها به شما اجازه می‌دادند که با نزدیک کردن این موبایل به گوش خود، تماس را پاسخ داده یا با گذاشتن آن در جیبتان تماس را قطع کنید. همچنین می‌توانستید با قرار دادن گوشی روی میز، ادامه‌ی مکالمه را از اسپیکر گوشی بشنوید.

ویندوزسنترال بسیاری از ویژگی‌ها و ژست‌های حرکتی این گوشی هوشمند را امتحان کرده و به نمایش گذاشته است، اما اعلام کرده که این ویژگی‌ها دارای باگ‌های کوچکی هستند که موجب کند شدن شما هنگام استفاده از آن‌ها می‌شود. مایکروسافت در حال تست نسخه‌ی بتای این گوشی بوده و آن را در اختیار برخی از کاربران و توسعه‌دهندگان خود قرار داده بود، اما بررسی بازخوردهای عمومی این افراد موجب شد که مایکروسافت این پروژه را رها کرده و توسعه‌ی فناوری لمس سه بعدی خود را به زمانی دیگر موکول کند. اگرچه مک‌لارن دیگر هرگز به دست ما نخواهد رسید، اما ممکن است مایکروسافت روزی از تکنولوژی لمس سه بعدی خود در گوشی ویندوزی دیگری استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات