با تکنولوژی‌ های به کار رفته در پورشه ۹۱۹ هیبریدی آشنا شوید

یک‌شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پورشه ۹۱۹ هیبرید، خودرویی به همراه جدید‌ترین تکنولوژی‌ فناوری‌های صنعت خودرو است که در مسابقات لمانز موفق به کسب عنوان قهرمانی شد. حال پورشه به تشریح تکنولوژی‌های به کار رفته در این خودرو پرداخته است. برای آشنایی بیشتر با قهرمان مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز ۲۰۱۶، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 پورشه ۹۱۹ هیبریدی در حال تبدیل شدن به یکی از موفق‌‌ترین خودروهای تاریخ خودروسازی آلمان است. این خودرو در حال سپری کردن سومین سال از ورودش به مسابقات اتومبیلرانی است و در همین مدت اندک دو قهرمانی نیز در مسابقات ۲۴ ساعت لمانز کسب کرده است. پورشه هیبرید ۹۱۹ در دسته‌ی پیشتاز LMP1 و در کنار رقیبان قدرتمندی چون آئودی و تویوتا مسابقه می‌‌دهد. پورشه در این خودرو از پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با آرایش خورجینی، استفاده کرده است. همچینین موتور الکتریکی به کار رفته در این خودروی هیبریدی از سیستم بازیابی انرژی توانمندی بهره می‌برد و برابر ۸ مگاژول دارد. در ادامه سیستم بازیابی انرژی خودرو و پیشرانه الکتریکی آن را مورد بررسی قرار دهیم. سیستم الکتریکی این خودرو یک مجموعه‌ی ۸۰۰ ولتی است که در نمونه‌ی شهری و تجاری کانسپت میشن ای (Mission E concept) که برای تولید در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پورشه

 در نمونه‌ی مسابقه‌‌ای سیستم الکتریکی از طریق انرژی بازیابی شده از ترمز و گازهای خروجی از اگزوز کار می‌‌کند؛ اما در نمونه جاده‌‌ای این انرژی از طریق شارژ کردن خودرو تامین خواهد شد.

 هنگامی که راننده در پورشه ۹۱۹ ترمز می‌‌کند، موتور-ژنراتور تعبیه شده در اکسل جلوی، انرژی جنبشی خودرو را به انرژی الکتریکی تبدیل می‌‌کند. پورشه در سیستم اگزوز نیز یک دو راهی ایجاد کرده که گاز خروجی را به مسیرهای مختلف هدایت می‌کند؛ یکی برای توربو شارژ و دیگری برای حرکت دادن موتور-ژنراتور.

۶۰ درصد انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی از طریق انرژی بازیابی شده از ترمزها و ۴۰درصد مابقی نیز از سیستم اگزوز تامین می‌‌‌شود. انرژی الکتریکی مازاد نیز در یک باتری لیتیوم یونی ذخیره می‌‌شود که در وسط خودرو قرار گرفته است.

پورشه

 موتور الکتریکی که رو اکسل جلو قرار گرفته چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد و پیشرانه‌ی ۴ لیتری نیز وظیفه‌ی محرک را برای چرخ‌های عقب ایفا می‌کند. در پورشه ۹۱۹ دکمه‌ای طراحی شده تا راننده بتواند در صورت نیاز توان افزوده مانند زمان خروج از پیچ‌ها و بالا رفتن از تپه‌ها، از موتور الکتریکی استفاده کند. با آخرین تغییرات اعمال شده پیشرانه بنزینی این خودرو قدرتی نزدیک به ۵۰۰ اسب بخار دارد و موتور الکتریکی آن نیز حدود ۴۰۰ اسب بخار توان دارد.

 البته لازم به ذکر است که پیشرانه‌های این خودرو بر اساس قوانین محدود‌کننده‌ای اعم از میزان مصرف بنزین و انرژی بازیابی شده در هر دور، بهینه شده‌اند. بنابراین استفاده از این دو منبع قدرت نیازمند استراتژی پیچیده‌ای است. برای خودروهای الکتریکی آینده‌ی پورشه، ۹۱۹ هیبریدی آزمونی ایده‌آل به خصوص برای استفاده از سیستم‌‌های ولتاژ بالا است. خودروی مسابقه‌ای پورشه مطمئنا تجربه‌های ارزشمندی به سازنده‌ی خود در رابطه با خودروهای الکتریکی مانند روش‌های خنک کاری باتری و موتور الکتریکی، تکنولوژی اتصالات ولتاژ بالا و سیستم مدیریت باتری، داده است.

پورشه
پورشه
پورشه
پورشه
پورشه
پورشه
پورشه
پورشه
پورشه
پورشه
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات