خودروی اپل احتمالا سال ۲۰۲۱ عرضه می شود

جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مدت‌ها است که شایعاتی در مورد ارائه‌ی یک خودرو توسط اپل وجود دارد. این شایعات هیچ‌گاه از سوی این شرکت تایید یا رد نشدند. حال گفته می‌شود که تاریخ عرضه‌ی این محصول عقب افتاده است و اپل برای عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ظاهرا افرادی که تصمیم به خرید خودروی اپل در سال ۲۰۲۰ داشتند باید یک سال دیگر نیز صبر کنند، چرا که تاریخ عرضه‌ی این محصول به سال ۲۰۲۱ موکول شده است. این خبر به عنوان بخشی از مقاله‌ی مفصل پروژه‌ی تایتان وبسایت TheInformation منتشر شده است که در آن شماری از کارشناسان و تحلیلگران در مورد نقشه‌های اپل مصاحبه کرده‌اند.

گفته می‌شود که رهبری پروژه و وجود مشکلات مربوط به قدرت محاسباتی، دو عامل اصلی این تاخیر هستند. اپل به شدت مشغول تلاش برای خرید سرورهایی در نزدیکی مقر خود است تا بتواند حجم عظیم داده‌هایی را که این خودرو‌ها تولید کرده یا برای کار کردن نیاز دارند مدیریت کند. اگرچه تسلا ترجیح داده که برای رفع این نیاز خود از سرویس‌های تحت وب آمازون استفاده کند، اما طبیعت رازدار کوپرتینویی‌ها ایجاب می‌کند که این سرورها را در خانه‌ی خود بسازند.

apple servers

علاوه بر این، استعفای ناگهانی رهبر پروژه‌ی تایتان یعنی استیو زادسکی، پروژه را تا زمان تعیین مدیر جدید با اختلال مواجه کرده است. زادسکی دلیل استعفای خود پس از ۱۶ سال کار با اپل را «مشکلات شخصی» عنوان کرد.

یکی از مواردی که این مقاله به آن‌ها پاسخ نمی‌دهد، سوالات پیرامون خودروی اپل و هدف دقیق این شرکت از آوردن خودروی خود به بازار است. در حالی که باور عمومی بر تمام الکتریکی بودن این خودرو است، هنوز نیمه خودران یا تمام خودران بودن آن مشخص نیست. به احتمال زیاد این خودرو در ابتدا نیمه خودران است، چرا که بدین ترتیب تولید و ورود هرچه سریع‌تر آن به بازار راحت‌تر خواهد بود. البته اپل تاکنون در جواب سوالاتی که در مورد وجود این محصول پرسیده شده‌اند، بحث را منحرف کرده یا به طور کلی وجود چنین محصولی را انکار کرده است.

اپل تصمیم به انجام هرکاری که بگیرد در هر صورت در این بازار رقیب بسیار قدرتمندی به نام تسلا را در کنار خود دارد. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا اخیرا در مصاحبهای گفته است که تاریخ افشا شده‌ی قبلی یعنی سال ۲۰۲۰ ممکن است برای ارائه‌ی خودروی اپل خیلی دیر باشد. 

اگر اپل تصمیم داشته باشد خودرو خود را در سال ۲۰۲۱ عرضه کند، ۹ سال از تسلا و چندین سال از سایر خودروسازان مطرح جهانی عقب خواهد افتاد. خودروسازانی که با مشاهده‌ی سرعت سرسام‌آور رشد این بخش از صنعت خودرو، در حال برنامه‌ریزی برای تزریق سرمایه‌های کلان خود به آن هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات