ادوارد اسنودن قابی را برای آیفون طراحی کرده که مانع جاسوسی بی‌ سیم می‌ شود

شنبه ۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ادوارد اسنودن با کمک هکری به نام اندرو بانی هوانگ، در آزمایشگاه رسانه‌ای دانشگاه MIT افزونه‌ی سخت‌افزاری قاب مانندی را طراحی کرده که سیگنال‌های الکتریکی ارسال شده از آنتن‌های داخلی آیفون را پایش و مسدود می‌کند. همراه زومیت بمانید.
تبلیغات

ادوارد اسنودن سه سال پس از افشا کردن اسناد جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا، هنوز در تلاش برای مبارزه با پایش رادیویی گوشی‌های هوشمند است. ادوارد اسنودن با کمک هکری به نام اندرو بانی هوانگ، در آزمایشگاه رسانه‌ای دانشگاه MIT افزونه‌ی سخت‌افزاری قاب مانندی را طراحی کرده که سیگنال‌های الکتریکی ارسال شده از آنتن‌های داخلی آیفون را پایش و مسدود می‌کند.

سخت‌افزار یاد شده شبیه به قاب و دارای باتری خارجی است. این سخت‌افزار دارای یک نمایشگر تک رنگ کوچک بوده و تحت عنوان موتور خود پایش (introspection engine) شناخته می‌شود. سیم‌های کاوشگر ظریف این دستگاه، به نقاط تست موجود در برد مدار چاپی آیفون که از طریق درگاه سیم کارت قابل دسترسی هستند متصل شده‌اند. گوشی آیفون دارای دو آنتنی است که سیگنال‌های الکتریکی را به بیرون ارسال می‌کنند. این آنتن‌ها به وسیله‌ی امواج رادیویی مانند بلوتوث و GPS مورد استفاده قرار می‌گیرند.

قاب آیفون اسنودن

سیم‌های کاوشگر این سخت‌افزار، سیگنال‌های الکتریکی ارسال شده را می‌خوانند. در این صورت، هنگامی که این سیگنال‌ها اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی را که ارسال و به اشتراک‌گذاری آن‌ها غیرفعال شده ارسال کنند، دستگاه اسنودن هشدار لازم را به کاربر خواهد داد. در این حین، بلافاصله پیامک هشدار یا حتی زنگ هشداری به وسیله‌ی کاربر دریافت خواهد شد. حتی گوشی هوشمند می‌تواند به طور خودکار خاموش شود. هدف اسنودن از ارائه‌ی چنین سخت‌افزاری این است که مانع شناسایی موقعیت مکانی خبرنگاران به وسیله‌ی مخالفان دولت در کشورهای خارجی متخاصم‌ شود. در واقع درحالی که سیگنال رادیویی آیفون این خبرنگاران غیرفعال است، هنوز هم قادر به ضبط صدا و تصویر خواهند بود.

قاب آیفون اسنودن

با این حال، این دستگاه فعلا در حد یک ایده‌ی روی کاغذ است. اسنودن و هوانگ امیدوار هستند که نمونه‌ی اولیه‌ای از این دستگاه را در سال آینده ساخته و در نهایت این آیفون‌های اصلاح شده را در اختیار روزنامه‌نگاران علاقه‌مند قرار دهند.

لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه وب‌سایت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات