کاهش فروش ۵۵ درصدی اپل واچ موجب افت فروش ۳۲ درصدی ساعت های هوشمند شده است

جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
موسسه‌ی IDC در گزارش جدید خود اعلام کرده که میزان فروش ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، نسبت به بازه‌ی مشابه سال پیش، ۳۲ درصد افت داشته است. اپل واچ نیز در این بازه با ۵۵ درصد کاهش فروش روبرو شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

با توجه به گزارش منتشر شده از سوی موسسه‌ی IDC، میزان فروش ساعت‌های هوشمند برای نخستین بار در سه‌ماهه ی دوم سال با کاهش مواجه شده است. در سه‌ماهه‌ی منتهی به ماه ژوئن، ۳.۵ میلیون ساعت هوشمند به فروش رفته است که در مقایسه با آمار فروش ۵.۱ میلیونی این گجت‌ها در بازه‌ی مشابه سال گذشته، کاهشی ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد. اپل تنها کمپانی در بین پنج تولیدکننده‌ی بزرگ ساعت‌های هوشمند است که نسبت به سال گذشته با کاهش فروش مواجه شده است. 

اپل‌ با فروشی ۱.۶ میلیون دستگاه اپل‌واچ در سه‌ماهه‌ی دوم سال، ۴۷ درصد بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار داشته است. اگر این آمار را با ۳.۶ میلیون دستگاه فروخته شده توسط این کمپانی در سه‌ماهه‌ی دوم سال پیش مقایسه کنید، به افت شدید آن پی می‌برید. در آن زمان اپل ۷۲ درصد بازار ساعت‌های هوشمند را در اختیار خود داشت. میزان فروش ساعت‌های هوشمند سامسونگ در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری، نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته، رشدی ۵۱ درصدی را شاهد بوده و از ۴۰۰ هزار دستگاه به بیش از ۶۰۰ هزار رسیده است. سهم سامسونگ در این بازار نیز از ۷ درصد به بیش از ۱۶ درصد رسیده و موجب شده است که این کمپانی پس از اپل در رده‌ی دوم جدول فروش جهانی جای گیرد.

لنوو توانسته است رکورد بیشترین رشد سالانه را به نام خود ثبت کند. فروش ساعت‌های هوشمند این کمپانی چینی نسبت به بازه‌ی مشابه سال قبل، ۷۵ درصد رشد را شاهد بوده است. این رشد خیره‌کننده موجب افزایش سهم لنوو در بازار جهانی ساعت‌های هوشمند از ۳ به ۹ درصد شده است. کمپانی‌های ال‌جی و گارمین نیز به ترتیب با سهم ۸ و ۴ درصد در رده‌های چهارم و پنجم ایستاده‌اند. در جدول زیر می‌توانید جزئیات فروش هر کمپانی را مشاهده کنید.

smart watch sales

جیتش اوبرانی، تحلیلگر ارشد موسسه‌ی IDC در این مورد می‌گوید:

خریداران از ابتدای سال ۲۰۱۶ و با هدف مشاهده‌ی تحولی در سخت‌افزار ساعت‌های هوشمند، از خرید آن‌ها خودداری کرده‌اند. تا پایان سال جاری نیز ارتقایی در WatchOS مشاهده نخواهیم کرد و این امر موجب کاهش شدیدتر فروش اپل‌واچ خواهد شد. اپل هنوز هم به عنوان رهبر بازار ساعت‌های هوشمند شناخته می‌شود. بنابراین کاهش فروش این کمپانی به معنای افت فروش کلی ساعت‌های هوشمند است. هر یک از تولیدکنندگان ساعت‌های هوشمند، بسته به مد یا قابلیت‌های دستگاه‌هایشان با چالش‌های مشابهی مواجه هستند. اگرچه پیش‌بینی می‌کنیم که فروش ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ مجددا روندی صعودی را در پیش گیرد، اما در مدت باقی‌مانده از سال ۲۰۱۶، احتمال رشد فروش ساعت‌های هوشمند منتفی خواهد بود.

موسسه‌ی IDC پیش‌بینی کرده است که میزان فروش ساعت‌های هوشمند در سال ۲۰۱۷ مجددا افزایش یابد. ممکن است این رشد فروش به دلیل ارائه‌ی نسل بعدی ساعت هوشمند اپل باشد که گفته می‌شود در شهریور ماه عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات