جلوگیری از ثبت مکان‌ های پربازدید کاربر در آیفون

جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
مطالعه 4 دقیقه
دستگاه‌های مجهز به iOS از توانایی ردیابی موقعیت مکانی کاربر برخوردار هستند. این قابلیت می‌تواند در بسیاری از موارد مانند دزدیده شدن گوشی آیفون بسیار مفید باشد. اما بهتر است بدانید که این سیستم عامل مکان‌های پربازدید شما را در دستگاه ثبت کرده و برای همیشه نگاه می‌دارد که می‌تواند باعث سواستفاده‌های احتمالی شود! همراه زومیت باشید تا این قابلیت را غیرفعال کنیم.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    احتمالا از این که آیفون یا آیپدتان توانایی ردیابی موقعیت مکانی شما را دارد آگاه هستید. این قابلیت می‌تواند برای مواردی مانند علامت‌گذاری مکانی که در آنجا عکس‌برداری صورت گرفته یا اطلاع از مکان حضور شما به وسیله‌ی دوستان یا خانواده، فوق‌العاده مفید باشد. اما ممکن است اطلاع نداشته باشید که سیستم عامل iOS به طور پیش‌فرض مکان‌های ردیابی شده‌ای را که به طور مکرر بازدید شده‌اند، حفظ می‌کند تا بتواند پیشنهادهای محلی به کاربر داده و نمای شخصی‌تری در مرکز اعلانیه‌ی (Notification Center) سیستم عامل ارائه دهد.

    مشکل جدی این است که هر کسی با دسترسی به گوشی آیفون شما می‌تواند به راحتی موقعیت‌های مکانی مکرر شما را همراه با زمان، مکان و نقشه‌ی دقیق آن مشاهده کند. اگر ترجیح می‌دهید که سیستم عامل iOS اقدام به ثبت بیش‌ترین مکان‌های بازدید شده‌ی شما نکند، کافی است که این قابلیت را غیرفعال کنید. در ادامه‌ی مقاله راهکار غیرفعال کردن frequent locations را شرح خواهیم داد.

    ابتدا نرم‌افزار Settings را اجرا کرده و سپس بر روی Privacy ضربه بزنید.

    ثبت مکان های پربازدید در iOS

    در صفحه‌ی Privacy گزینه‌ی Location Services را لمس کنید.

    ثبت مکان های پربازدید در iOS

    اگر قبلا حتی یک‌بار هم به صفحه‌ی Location Services مراجعه نکرده باشید، گزینه‌های مفیدی در این صفحه وجود دارد که تابه‌حال از آن‌ها بی‌بهره بوده‌اید! در صفحه‌ی یاد شده می‌توانید با لمس دکمه‌ی لغزنده‌ی مربوطه، به طور کامل خدمات موقعیت مکانی را غیرفعال کنید. با انجام این کار، ردیابی مکان‌های پربازدید شما هم غیرفعال خواهد شد. همچنین می‌توانید به اشتراک گذاری موقعیت مکانی دستگاه را تعیین کرده و حتی نرم‌افزارهایی را که می‌توانند به موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشند، مشخص کنید.

    ثبت مکان های پربازدید در iOS

    برای دسترسی به مکان‌های ردیابی شده، صفحه‌ی جاری را به سمت پایین فهرست نرم‌افزارهای موجود مرور کرده و بر روی گزینه‌ی System Services ضربه بزنید.

    ثبت مکان های پربازدید در iOS

    صفحه‌ی System Services اجازه‌ی فعال و غیرفعال کردن خدمات موقعیت مکانی را برای عملکردهای مختلف داخلی دستگاه به کاربر می‌دهد. صفحه‌ی مربوطه را اندکی به طرف پایین مرور کرده و بروی تنظیمات Frequent Locations ضربه بزنید.

    ثبت مکان های پربازدید در iOS

    صفحه‌ی Frequent Locations تاریخچه‌ای از موقعیت‌های مکانی پربازدید به اضافه‌ی مکان‌های بازدید شده‌ی اخیر مانند شهرهای مختلف بازدید شده را در اختیار کاربر می‌گذارد. می‌توانید با لمس هر یک از مکان‌های ثبت شده، نقشه‌ی دقیق آن و تاریخچه‌ای از زمان و مکان مربوط به هر کدام را مشاهده کنید. در این‌جا می‌توانید برای حذف تاریخچه‌ی موقعیت‌های مکانی بازدید شده بر روی Clear History ضربه بزنید.

    ثبت مکان های پربازدید در iOS

    همه‌ی شما باید برای داشتن حریم خصوصی ایمن، مراحل یاد شده را دنبال کنید. اما در صورتی که فقط خودتان از گوشی هوشمند اپلی استفاده می‌کنید، لزومی برای نگرانی بیش از حد نیست و حتی ثبت موقعیت‌های مکانی مکرر شما می‌تواند مفید باشد. اما اگر نگران مطلع شدن سایر افراد از مکان‌های بازدید شده‌ی خود هستید، قابلیت یاد شده را غیرفعال کرده و تاریخچه‌ی مربوطه را پاک کنید تا خیالتان از هر بابت راحت شود!

    آیا راضی به ثبت موقعیت‌های مکانی پربازدید خود به وسیله‌ی سیستم عامل iOS هستید؟

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات