ضرر ۵۷ میلیون دلاری لوتوس در فرمول یک

پنج‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
لوتوس طی گزارش اخیر خود از ضرر ۵۷ میلیون دلاری در مسابقات فرمول یک سال ۲۰۱۵ و پیش از فروش امتیاز خود به رنو، خبر داد. برای اطلاع از جزئیات این خبر با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ظاهرا حضور چهار ساله‌ی لوتوس در رقابت‌های فرمول یک، در نهایت برای این تیم منفعت مالی به همراه نداشت. خودروساز بزرگ انگلیسی برای عرض اندام و نمایش توانایی‌های خود در سال ۲۰۱۲ مجدد وارد فرمول یک شد. در آن سال کیمی رایکونن پس از یک سال دوری از فرمول یک، به عنوان راننده‌ی اول لوتوس به این رقابت‌ها بازگشت. لوتوس با کمک رایکونن نتایج خوبی را در این رقابت‌‌ها کسب کرد. ۲۴ سکو برای رایکونن در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ و رقابت در کنار بزرگان این مسابقات برای کسب قهرمانی، امید‌ها را به این تیم زنده کرد.

اما با رفتن رایکونن به فراری، شرایط برای لوتوس نیز تغییر زیادی کرد و این تیم در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ تنها یک بار بر روی سکو رفت و در حالی که پیش‌تر خود را به عنوان یکی از چهار تیم برتر مسابقات معرفی کرده بود، در این سال‌ها در انتهای جدول رده‌بندی قرار گرفت. لوتوس با پیشرانه‌ی رنو در سال ۲۰۱۳ موفق به کسب ۳۱۵ امتیاز از مسابقات فرمول یک شده بود در حالی که در سال ۲۰۱۴ تنها ۱۰ امتیاز در این رقابت‌ها کسب کرد. عملکرد ضعیف این تیم در نهایت منجر به خروج آن‌ها از رقابت‌ها و فروش حق خود به رنو شد.

لوتوس فرمول یک

حال لوتوس اخیرا طی انتشار گزارش مالی، از وضعیت مالی بسیار بد خود در مسابقات سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ فرمول یک خبر داد. این شرکت در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۵۷ میلیون دلار ضرر را در خلال این رقابت‌ها تجربه کرده است. این در حالی است که این تیم پیش‌تر و در سال ۲۰۱۴ تنها ۵.۸ میلیون دلار ضرر کرده بود. هزینه‌های بالای مسابقات در کنار عدم کسب نتایج دلخواه که منجر به عدم تمایل اسپانسر‌ها با تامین هزینه‌های این تیم شده بود، از جمله دلایل ضرر هنگفت لوتوس در رقابت‌های فرمول یک است.

لوتوس در حال حاضر اعلام کرده است که در حال بازسازی خود با سرمایه‌گذاری و هزینه‌ی متناسب است تا در دراز مدت مجدد به مسابقات اتومبیلرانی بازگشته و موفقیت‌های خود را مجددا تکرار کند. در حال حاضر تمرکز لوتوس به همراه رنو، شریک تجاری خود در مسابقات اتومبیلرانی، بر توسعه‌ و پیشرفت پیشرانه‌های فرمول یک است. سال آینده ردبول، تورو روسو و رنو از این پیشرانه‌ها بهره خواهند.

لوتوس فرمول یک
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات