فیسبوک از جزئیات ایده خود برای انتقال اینترنت پرسرعت مبتنی بر لیزر رونمایی کرد

چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فیسبوک در پی آن است تا با استفاده از لیزر دسترسی به اینترنت پر سرعت را برای کاربران فراهم آورد، اما آیا به این موضوع فکر کرده‌اید که این مهم با استفاده از لیزر به چه شکل اتفاق خواهد افتاد؟ با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فیسبوک درصدد ارائه‌ی اینترنت با پهنای باند بالا از طریق لیزر است، اما غول شبکه‌های اجتماعی چگونه می‌تواند اینترنت را با استفاده از این ابزار در اختیار کاربران قرار دهد. آزمایشگاه Connectivity متعلق به فیسبوک حال مقاله‌ای را منتشر کرده که در آن به تشریح نحوه‌ی استفاده از لیزر برای ارائه‌ی سرویس اینترنت با پهنای باند دو گیگابیت بر ثانیه پرداخته است.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط فیسبوک این کمپانی از فیبر نوری فلورسنت برای جمع‌آوری نور به جای استفاده از فیبرهای نوری معمولی استفاده کرده است. فیبرهای نوری معمولا نور را با همان رنگی که دریافت می‌کنند، پس نمی‌دهند، از این‌رو نور تابیده شده می‌تواند روشن‌تر شود و با سرعت فوق العاده چرخشی ۲ نانوثانیه‌ای را تجربه کند. در صورتی که این قابلیت با کدگذاری چند استریم دیتا همراه شود، می‌توان پهنای باندی را در اختیار داشت که بسیار عالی است.

فیسبوک به این موضوع اشاره کرده که در حال بررسی امکان ارائه‌ی اینترنت با استفاده از لیزر و سخت افزار مبتنی بر لیزر است، حال آنکه با توضیحات ارائه شده ایده بسیار نزدیک به واقعیت به نظر می‌رسد. فیسبوک در ساخت سخت‌افزار مورد نیاز برای ارائه‌‌ی اینترنت با استفاده از لیزر از موادی استفاده کرده که اصلا برای این منظور توسعه نیافته‌اند. فیسبوک امیدوار است تا تولیدکنندگان سخت‌افزار و زیرساخت‌های بهتری را برای این منظور توسعه دهند تا انتقال اینترنت با استفاده از لیزر بتواند به سرعت بالای ۱۰ گیگابیت بر ثانیه برسد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات