آیفون SE اپل ۱۶ درصد از کل فروش گوشی های این کمپانی را در اختیار دارد

چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
برآوردهای جدید نشان از این دارد که جدیدترین آیفون اپل یا همان آیفون SE در فصلی که راهی بازار شده بیش از ۱۶ درصد از مجموع آیفون‌های به فروش رفته در آمریکا را شامل می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش جدید منتشر شده توسط Consumer Reasearch Partners و استیون میلونویچ، تحلیل‌گر موسسه‌ی UBS، آیفون SE موفق شده تا ۱۶ درصد از فروش کل آیفون‌های عرضه شده در بازار آمریکا را به خود اختصاص دهد. همچنین در این گزارش به این نکته اشاره شده که آیفون SE نقش پررنگی در بروزرسانی آیفون‌های قدیمی موجود در بازار داشته، بطوریکه ۲۶ درصد از خریداران آیفون SE در فصل دوم سال جاری میلادی نسخه‌های قدیمی آیفون نظیر نسخه‌ی 4s را با آیفون SE بروزرسانی کردند. این آمار در مورد نسل‌های پیشین آیفون‌های جدید نشان از بروزرسانی ۱۶ درصدی دارد.

ورود پرقدرت آیفون SE به بازار البته به قیمت کاهش سهم سایر مدل‌های آیفون تمام شده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که عرضه‌‌ی آیفون SE علاوه بر اینکه باعث افزایش فروش آیفون‌های اپل شده، شماری از کاربران را که قصد هزینه‌ی بیشتر نداشته یا علاقه‌ای به خرید نسخه‌ی بزرگ‌تر آیفون ندارند، به خود جلب کرده است.

میزان فروش نسخه‌ی پلاس آیفون‌های اپل در ماه ژوئن با کاهشی ۶ درصدی روبرو شده، در حالی که فروش این گوشی‌های هوشمند در ماه مارس ۹ درصد افزایش نشان داده بود.

آمار فروش آیفون SE

یکی دیگر از مواردی که باید به آن اشاره کرد، افزایش تمایل کاربران به خرید آیفون‌هایی با ظرفیت کمتر حافظه است. عمده‌‌ترین علت تمایل به خرید این نسخه‌ها را می‌توان ورود کاربرانی به بازار خواند که بسیار اقتصادی‌تر به خرید آیفون فکر می‌کنند. البته باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در سه فصل پیش از سه ماهه‌ی دوم تمایل اغلب کاربران آیفون برای خرید آیفون‌های با ظرفیت بالاتر بسیار افزایش پیدا کرده است، حال آنکه در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی این فاکتور در مقایسه با سه ماهه‌ی دوم سال پیش از آن ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده که می‌توان عمده دلیل آن را عرضه‌ی آیفون SE با ظرفیت ۱۶ و ۶۴ گیگابایت خواند.

باید دید که عرضه‌ی آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس چه تاثیری روی فروش آیفون SE خواهد داشت؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات