با شبکه عصبی بنتلی بنتایگا آشنا شوید

شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بنتلی به تازگی تصاویری از شبکه‌ی اتصالاتی و سیم‌کشی شاسی بلند بنتایگا رونمایی کرده است. تصاویر منتشر شده به خوبی پیچیدگی بالای سیم‌کشی و بخش الکتریکی بنتایگا را نمایش می‌دهد که شباهت زیادی با شبکه عصبی انسان، دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خودروهای پیشرفته، پیچیدگی‌‌های بسیاری در بخش‌های مختلف خود و به خصوص در بخش الکتریکی و سیم‌کشی به همراه دارند. بنتلی بنتایگا نیز یکی از این خودروها است که به واسطه‌ی استفاده‌ی گسترده از جدید‌ترین تکنولوژی‌های روز، از شبکه‌ی‌ سیم‌کشی بسیار پیچیده‌ای بهره می‌برد که بی‌شباهت با شبکه‌ی عصبی انسان‌ها نیست.

برای اطلاع از پیچیدگی بالای سیم‌کشی بنتایگا کافی است بدانید که بنتلی در این شاسی بلند لوکس نزدیک به ۵۰ کیلوگرم سیم استفاده کرده است. در حال حاضر خودروسازان از راه‌حل‌های بیسیم برای کاهش استفاده از سیم‌ها در خودرو‌ها بهره می‌برند. با این حال استفاده از انواع سیستم‌های الکتریکی و کنترلی پیشرفته در بنتایگا باعث شده تا بنتلی مجبور به استفاده‌ی گسترده از سیم‌ها شود. البته بنتلی پیش‌تر اشاره کرده است که سیم‌های به کار رفته در بنتایگا با نمونه‌های متداول تفاوت زیادی داشته و اکنون مقاومت بسیار بیشتری به قطع شدن دارند.

سیم کشی بنتلی بنتایگا

در صورتی که از وجود چنین شبکه‌ی سیم‌کشی پیچیده‌ای متعجب شده‌اید بد نیست بدانید که که شاسی بلند لوکس بنتایگا به انواع و اقسامی از سیستم‌های کمکی و رفاهی نوین مجهز شده است. برای مثال می‌توان به دوربین دید در شب، هدآپ دیسپلی، دوربین نقاط کور، سیستم اطلاعاتی و سرگرمی پیشرفته، ترمز اضطراری، سیستم کمکی پارک، یخچال، گرمکن صندلی‌های و آینه‌های جانبی و سیستم صوتی با ۲۰ بلندگو اشاره کرد. این خودرو هم‌چنین برای جلوگیری از وقوع تصادفات و کمک به راننده به چهر رادار دوربرد، ۱۲ سنسور اولتراسونیک و ۶ دوربین مجهز شده است. بیش از ۹۰ ماژول کنترل در این خودرو از سیگنال‌ها و ورودی‌های سنسور‌های مختلف بهره می‌برند. بنتلی هم‌چنین در شاسی بلند لوکس بنتایگا از سیستم تعلیق بادی بسیار پیشرفته‌ای بهره برده است که توانایی کنترل فعال رول (چپ کردن) خودرو را نیز دارد.

بدین ترتیب وجود چنین شبکه‌ی گسترده‌ای از سیم‌کشی در بنتایگا چندان هم عجیب نیست. طبق اعلام بنتلی هر دستگاه بنتایگاه با توجه به آپشن‌های موجود سیم‌کشی منحصر به فرد خود را دارد و قابل استفاده روی سایر مدل‌های این خودرو نیست.

نظر شما در رابطه با سیستم برقی و سیم‌کشی پیشرفته و پیچیده‌ی بنتلی بنتایگا چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات