مایکروسافت بخش موبایل را مقصر اصلی نرسیدن به یک میلیارد دستگاه مبتنی بر ویندوز ۱۰ می داند

شنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت هنگام عرضه‌ی ویندوز ۱۰ پیش‌بینی کرده بود که بتواند به سرعت یک میلیارد دستگاه را به آن مجهز کند. اما حالا می‌گوید که این اتفاق در زمان مورد انتظار نمی‌افتد. این شرکت دلیل عدم موفقیت خود را عملکرد ضعیف بخش موبایل می‌داند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

مایکروسافت در آوریل سال ۲۰۱۵، و پیش از عرضه‌ی رسمی ویندوز ۱۰، هدف بسیار بزرگی برای خود در نظر گرفته بود. این کمپانی آمریکایی ادعا کرد که تعداد دستگاه‌هایی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند، در دو الی سه سال به یک میلیارد خواهد رسید. حال علی‌رغم عملکرد بسیار خوب این سیستم عامل پس از گذشت یک سال از عرضه‌ی رسمی آن، مایکروسافت به شکست خود اعتراف کرده است.

یکی از سخنگویان این کمپانی در گفتگو با وبسایت VentureBeat گفته است:

ویندوز ۱۰ رکوددار بهترین شروع را در بین تمامی سیستم‌عامل‌های تاریخ است. این سیستم‌عامل همچنین بر روی بیش از ۳۵۰ میلیون دستگاه که ماهانه فعال هستند نصب شده است. این نسخه از ویندوز رکورددار جلب رضایت کاربران نیز هست. ما از پیشرفت‌های خود تا به امروز کاملا خرسند هستیم. اما بسته به میزان تمرکز ما بر بخش موبایل کمپانی و موفقیت آن، ممکن است رسیدن به یک میلیارد دستگاه فعال ماهانه مبتنی بر ویندوز ۱۰، دیرتر از سال مالی ۲۰۱۸ رخ دهد. در سال آتی به دلیل ثبات اقتصادی و ارائه‌ی دستگاه‌های جدیدتر، امید زیادی به افزایش استفاده از پلتفرم ویندوز ۱۰ و رشد تعداد کاربران آن داریم.
Windows 10

در واقع اینجا ویندوز ۱۰ موبایل است که نقش خود را به درستی ایفا نکرده است. مایکروسافت برای رسیدن به هدف یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، حساب زیادی بر روی فروش گوشی‌های بهره‌مند از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل موبایل خود باز کرده بود، اما فروش گوشی‌های هوشمند ویندوزی در هر سه‌ماهه نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل افت کرده است. عملکرد بخش موبایل این کمپانی آن‌قدر بد بوده است که مایکروسافت را ناچار به تجدید نظر در مورد زمان دو سه ساله‌ی مورد نظر برای رسیدن به هدفش کرده است.

ویندوز ۱۰ در چهار هفته‌ی نخست عرضه‌ی رسمی خود، بر روی بیش از ۷۵ میلیون PC نصب شد. این آمار تنها پس از ۱۰ هفته از مرز ۱۱۰ میلیون دستگاه عبور کرد و در شش ماه به بیش از ۲۰۰  میلیون رسید. پس از ۹ ماه این آمار به ۳۰۰ میلیون و پس از ۱۱ ماه به حدود ۳۵۰ میلیون دستگاه رسید.

روند رشد این سیستم‌عامل تحسین برانگیز است. در واقع روند رشد تعداد دستگاه‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰، از تمامی سیستم‌عامل‌های تاریخ از جمله ویندوز ۷ بیشتر است. اما این کافی نیست، و بخش جالب ماجرا اینجاست که فقط به دلیل ادعای بلندپروازانه‌ی سال گذشته‌ی مایکروسافت است که این آمار خیره‌کننده همچنان رضایت‌بخش به نظر نمی‌رسد. اگر مایکروسافت پیش از عرضه‌ی رسمی این سیستم‌عامل از هدف بزرگ خود پرده برنمی‌داشت، اکنون قضیه فرق می‌کرد و مایکروسافت با این آمار خیره‌کننده شکست‌خورده تلقی نمی‌شد.

فرصتی که مایکروسافت برای ارتقا رایگان به ویندوز ۱۰ در نظر گرفته است، این ماه به اتمام می‌رسد و همان‌طور که قبلا نیز گفته شده است، مایکروسافت باید آن را تمدید کند. آیا این کمپانی بهای ارائه‌ی رایگان سیستم‌عاملش را به جان خریده و در عوض به تلاش می‌کند تا هدف بلندپروازانه‌ای که در روز اول تعیین کرده بود برسد یا این که دوره‌ی ارتقای رایگان را تمام کرده و دو سال فرصت طلایی خود را هدر می‌دهد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات