رکورد بی‌ سابقه‌ فروش خودروهای لامبورگینی

سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
بر پایه‌ی گزارش منتشر شده از سوی لامبورگینی، مشخص شده که میزان فروش این کمپانی در شش ماه نخست سال جاری نسبت به بازه‌های مشابه در گذشته بی‌سابقه بوده است. برای بررسی بیشتر گزارش اخیر این شرکت با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اگر شما هم از افرادی هستید که باور دارند خودروهای سوپر اسپرت در آینده از رونق خواهند افتاد و جای خود را به نمونه‌های برقی و کراس‌اوورهای هیبریدی خواهند داد، باید بگوییم که بهتر است در باور خود تجدید نظر کنید. در واقع باید اشاره کنیم که لامبورگینی به تنهایی در ماه اخیر اتومبیل‌های بیشتری را نسبت به شش‌ماه قبل فروخته و از سویی نیز در شش ماه نخست سال جاری بهترین رکورد فروش در تاریخ ۵۳ ساله‌ی خود را به ثبت رسانده است.

بر پایه‌ی گزارش منتشر شده از این کمپانی ایتالیایی، گفته شده است که ۴۱۶ دستگاه از سوپرخودروهای لامبورگینی در ماه ژوئن فروخته شده است. این تعداد به عنوان یک رکورد جدید فروش ماهیانه برای کمپانی به شمار می‌رود. این تعداد با اینکه به نوعی استثنایی و قابل‌ توجه است، اما واقعیت این است که آمار یاد شده خیلی هم دور از انتظار نبوده است. در بخش دیگری از گزارش لامبورگینی آمده است که آنها برای نخستین بار در شش ماه نخست سال ۲۰۱۶ از مرز ۲۰۰۰ دستگاه خودرو در این بازه‌ی زمانی رد شده‌ و توانسته‌اند در شش ماه اول سال جاری میلادی تعداد ۲۰۱۳ دستگاه از سوپرخودروهایشان را به فروش برسانند. این رقم تقریبا به میزان شما خودروهای فروخته شده‌ی لامبورگینی در کل سال ۲۰۱۲ است.

اگر بخواهیم قیاس دقیق‌تری داشته باشیم، می‌توان اشاره کرد که خودروساز بولونایی در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۱۵ تعداد ۱۸۸۲ دستگاه سوپر اسپرت به فروش رسانده بود، که این تعداد نیز نسبت به سال پیش از آن دارای یک افزایش ۷ درصدی بوده است. فروش‌ها تقریبا به طور مساوی در سه منطقه‌ی عمده توزیع شده بودند که این مناطق شامل آمریکا، آسیا و اقیانوسیه و EMEA (اروپا، خاورمیانه و آفریقا) هستند و هر کدام از این مناطق تقریبا میزان یک سوم از فروش جهانی را به خود اختصاص داده است.

خودروی هوراکان با فروش بالغ بر ۱۳۷۰ دستگاه، بیشترین سهم را از میان فروش‌های لامبورگینی به خود اختصاص داده است. این خودرو ۲۴ ماه پیش معرفی شد. هوراکان به تنهایی یک افزایش ۸۷ درصدی را در بازه‌ی زمانی مشابه از هنگام روانه‌ی گالاردوی پیشین به بازار داشته است. سهم فروش اونتادور نیز ۶۴۳ دستگاه بوده است که این مدل نیز دارای افزایش چشمگیر ۱۲۷ درصدی در ۵۸ ماه اخیر از زمان عرضه‌ی خودروی پیشین مورسیه‌لگو به بازار داشته است.

آنچه از این آمار در می‌یابیم این است که اعداد همواره در حال افزایش بوده‌اند و انتظار می‌رود با عرضه‌ی شاسی بلند اوروس به بازار، این اعداد به مقدار چشمگیری بیشتر خواهند شد. گمان می‌رود که اوروس بتواند فروش این کمپانی را دو برابر کند و فروشی یه اندازه‌ی اوراکان و اونتادور  یا بیشتر از این دو داشته باشند.

اگر بخواهیم این میزان فروش را با سایر رقبای لامبورگینی مقایسه کنیم، باید اشاره کنیم که لامبورگینی با این آمار فروش خود را در رده‌‌ای میان فراری و استون‌مارتین جای داده است. فراری در سه ماه نخست امسال تعداد ۱۸۸۲ دستگاه فروش داشته است. این رقم تقریبا نزدیک به مقدار فروشی است که لامبورگینی در شش ماه نخست امسال کسب کرده بود. این در حالی است که کمپانی استون مارتین ۳۶۱۵ دستگاه خودرو در سال گذشته به فروش رسانده است که کمتر از شمار فروشی است که انتظار می‌رود لامبورگینی با نرخ فعلی خود در انتهای سال جاری به آن دست یابد. گفتنی است که هر دو شرکت فراری و استون مارتین دارای خطوط مدل کامل‌تری نسبت به لامبورگینی هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات