گوگل در حال توسعه‌ نسخه واقعیت مجازی مرورگر کروم برای اندروید است

شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل درصدد است تا تمام محتوای اینترنت را با دنیای واقعیت مجازی پیوند دهد، از این‌رو این کمپانی در حال توسعه‌ی نسخه‌ای از مرورگر کروم برای واقعیت مجازی است که در گوشی‌های هوشمند اندرویدی استفاده می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

گوگل در نظر دارد تا تمام محتوای اینترنت را از طریق مرورگر کروم برای استفاده در انواع گجت‌های اندروید امکان پذیر کند. این کمپانی برای دست یافتن به هدف خود در حال توسعه‌ی نسخه‌ای از اندروید با پشتیبانی از واقعیت مجازی است. براساس اطلاعات ارائه شده آخرین نسخه‌ی بتا و توسعه دهندگان کروم برای اندروید از استاندارد متن باز WebVR پشتیبانی می‌کند. همچنین باید به این موضوع اشاره کرد که نسخه‌ی مخصوص توسعه دهندگان گوگل کروم از ویژگی VRShell نیز پشتیبانی می‌کند. با ویژگی VR Shell در آینده کاربران می‌توانند با استفاده از هدست گوشی هوشمند خود هر وب‌سایتی را فارغ از اینکه از WebVR پشتیبانی می‌کند یا خیر، مرور کنند.

WebVR یک API مبتنی بر جاوااسکریپت است که روند ایجاد وب‌سایت‌های مبتنی بر واقعیت مجازی را بسیار تسهیل می‌کند. مشکل اصلی WebVR پشتیبانی نکردن از حالت استاندارد وب است، بطوریکه کاربران در صورت نیاز به استفاده از نسخه‌ی استاندارد وب‌سایت، باید هدست واقعیت مجازی را از چشم خود بردارند. گوگل در نظر دارد تا با استفاده از VR Shell در مرورگر کروم امکان استفاده از یک سایز نمایش واحد را برای ایجاد تجربه‌ی واقعیت مجازی در هدست‌ها ایجاد کند. اطلاعات موجود نشان از این دارد که سامسونگ نیز بصورت آزمایشی مرورگی را برای هدست واقعیت مجازی در دست توسعه دارد، حال آنکه تاثیر پشتیبانی از واقعیت مجازی در مرورگر کروم می‌تواند تاثیر عمیق‌تری داشته باشد.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که قابلیت VR Shell هنوز کاربردی نیست و احتمالا به همراه عرضه‌ی پلتفرم Daydream که در جریان کنفرانس توسعه دهندگان گوگل معرفی شد، در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. پلتفرم Daydream را می‌توان نسل بعدی گوگل کاردبورد خواند که بهینه‌سازی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را برای ایجاد یک تجربه‌ی واقعی‌تر از واقعیت مجازی مد نظر قرار داده است.

پلتفرم جدید گوگل را باید تا حدودی شبیه به آکیولس هوم خواند. با استفاده از این پلتفرم جدید، کاربران می‌توانند به انواع اپلیکیشن‌های مخصوص واقعیت مجازی گوگل به همراه اپلیکیشن‌های منطبق بر استاندارهای گوگل دسترسی داشته باشند. با استفاده از DayDream کاربران می‌توانند در صورت داشتن گوشی هوشمند اندرویدی که از استاندارهای گوگل پیروی می‌کند در هدست واقعیت مجازی گوگل استفاده کنند.

فرانسوا بیوفورت، یکی از کارشناسان کرومیوم در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

تیم کرومیوم در حال کار برای توسعه‌ی چندین ویژگی مبتنی بر واقعیت مجازی است. توسعه دهندگان اخیرا ویژگی جدیدی را به این مرورگر اضافه کرده‌اند که با استفاده از آن می‌توان محتوای وب را در هدست واقعیت مجازی مبتنی بر Daydream یا کاردبورد مشاهده کرد.

نظر شما در مورد قابلیت استفاده از کل محتوای وب در دنیای واقعیت مجازی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات