کتاب ساتیا نادلا با عنوان Hit Refresh پاییز ۲۰۱۶ منتشر می شود

شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ساتیا نادلا درصدد آن است تا علاوه بر مدیریت مایکروسافت، دستی نیز به قلم برده و اولین کتاب خود را پاییز امسال راهی بازار کند. نام این کتاب Hit Refresh است که می‌توان براساس عنوان، موضوع آن را در رابطه با زندگی شخصی یا تکنولوژی تعبیر کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت قراردادی را به امضا رسانده که براساس آن تا پاییز سال جاری اولین کتاب خود را با عنوان Hit Refresh راهی بازار خواهد کرد. همانطور که از نام این کتاب نیز می‌توان استباط کرد، احتمالا شاهد کتابی در رابطه با زندگی و تکنولوژی خواهیم بود، از این‌رو نمی‌توان این کتاب را یک زندگی نامه در مورد ساتیا نادلا خواند.

به گزارش وال استریت ژورنال، نادلا این کتاب را به عنوان تاملات فردی توصیف کرده که به عنوان مدیرعامل یک شرکت در حال گذار به کار گمارده شده است. بی شک نادلا پس از تکیه زدن بر صندلی ریاست مایکروسافت با تغییرات زیادی روبرو شده و شماری از این تغییرات نیز اجتناب ناپذیر بوده‌اند، برای مثال می‌توان به تعدیل نیروی گسترده که اغلب شامل کارکنان نوکیا بود، اشاره کرد. همچنین وی تلاش کرده تا مایکروسافت را از یک کمپانی صرفا فروشنده‌ی ویندوز، به یک کمپانی ارائه‌ دهنده‌ی سرویس به تمام پلتفرم‌های موجود تبدیل کند، بطوریکه امروزه شاهد عرضه‌ی انواع سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها برای تمام سیستم‌عامل‌های پرکاربرد مخصوصا در حوزه‌ی موبایل هستیم.

البته هارپر کالینز، ناشر این اثر به این موضوع اشاره کرده که در این کتاب نقبی نیز به تفکرات شخصی نادلا زده شده است. این ناشر در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

نادلا در مسیر تغییراتی که این روزها بخشی از آن در کمپانی تحت مدیریتش در حال جریان است، شاهد تغییراتی نیز هست که در زندگی تک تک انسان‌ها با ورود ماشین‌های هوشمند به وقع می‌پیوندد. نادلا در کتاب خویش به بررسی این موضوع می‌پردازد که چگونه انسان‌، سازمان‌ها و اجتماعات گسترده باید در مسیر تغییرات گام برداشته و در جهت یافتن انرژی‌ و ایده‌های جدید به منظور نوسازی گام بردارند. نادلا به این موضوع اشاره کرده مفاهیمی نظیر همدلی در دنیایی که که سیل فناوری حمله‌ای بسیار گسترده به آن خواهد داشت،‌ به فاکتوری ارزشمند تبدیل می‌شود.

نظر شما در خصوص این کتاب چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات