تویوتا همچنان در صدر با ارزش ترین خودروسازان جهان

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا موفق شده است تا همچنان خود را در صدر لیست با ارزش‌ترین برند‌های خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۶ را حفظ کند. غول خودروسازی جهان در این راه رقبای قدرتمند آلمانی خود را کنار زده و همچنان پیشتاز این عرصه لقب گرفته است. برای آشنایی با باارزش‌ترین برند‌های خودروسازی جهان، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تویوتا روند موفقیت خود در کسب عنوان با ارزش‌ترین برند خودرویی جهان را در سال ۲۰۱۶ نیز ادامه داده است. این شرکت مطرح ژاپنی در این راه موفق شد تا بی‌ام‌و و مرسدس بنز را کنار زده و به تنهایی در صدر لیست قرار گیرد. اما نکته‌ی جالب رده‌بندی برترین‌ برند‌های خودروسازی ۲۰۱۶، حضور تسلا برای اولین بار در میان ۱۰ برند با ارزش است. این شرکت خودروسازی جوان با معرفی و عرضه‌ی خودروهای برقی و پیشرفته، رشد خیره‌کننده‌ای را داشته است.

ادامه‌ی صدرنشینی تویوتا

ارزش برند تویوتا نسبت به سال گذشته با افزایش ۲ درصدی همراه بوده و اکنون به ۲۹.۵ میلیارد دلار رسیده است. این شرکت با ارتقای تجربه‌ی سواری محصولات خود و خدمات پس از فروش مناسب، موفق به افزایش ارزش برند خود شده است. 

پیتر والش مدیر عامل موسسه‌ی BrandZ در این خصوص گفت:

برند تویوتا در حال حاضر در میان مشتریان از ارزش بالایی برخوردار است و این شرکت به خوبی توانسته روند نوآوری و ارایه‌ی خدمات مناسب به مشتریان را حفظ کند. 

طی ۱۱ سال گذشته‌ی رده‌بندی با ارزش‌ترین برند‌های جهان، تویوتا ۹ سال در صدر لیست با ارزش‌ترین برند‌های خودروسازی قرار گرفته است. این موضوع قدرت بالای مدیریتی و ثبات تویوتا را نشان می‌دهد.

حضور تسلا

تسلا در سال ۲۰۱۶ موفق شد با افزایش ارزش برند خود به ۴.۴ میلیارد دلار، مکان دهم را به خود اختصاص دهد و لکسوس را از این لیست خارج کند. معرفی و پیش‌فروش تسلا مدل ۳ ارزان‌قیمت، تاثیر زیادی در این رشد داشته است. 

والش در خصوص رشد تسلا گفت:

تسلا پس از اختراع مجدد خودروهای الکتریکی و سرمایه‌گذاری زیاد برای تولید انبوه، با عرضه‌ و تجاری سازی آن‌ها به خصوص نمونه‌ی به صرفه و ارزان مدل ۳، افزایش زیادی در ارزش برند خود را تجربه کرد. رشد تسلا درسال‌های اخیر بی‌شباهت به رشد فیسبوک و اپل نیست.

پورشه نیز موفق شد در سال ۲۰۱۶ وارد ۱۰ برند برتر شود و در جایگاه نهم قرار گیرد. پورشه با معرفی خودروهای جدید و هم‌چنین عرضه‌ی محصولات بی‌نقص همراه با لذت بالای رانندگی، توانست به جایگاه خود در میان ۱۰ برند باارزش خودروسازی بازگردد.

رشد بی‌ام‌و و مرسدس بنز در کنار نزول آئودی و فولکس واگن

بی‌ام‌و نیز با عرضه‌ی نسل جدید پرچمدار خود، سری ۷، افزایش ارزش ۲ درصدی را تجربه کرد. برند این شرکت در حال حاضر ارزشی برابر با ۲۶.۸ میلیارد دلار دارد. 

مرسدس بنز نیز همانند بی‌ام‌و رشد خوبی را در سال ۲۰۱۶ تجربه کرده است. خودروساز اشتوتگارت موفق شد با استقبال خوب از نسل جدید E کلاس، افزایش ارزش ۴ درصدی را برای برند خود به ارمغان بیاورد که این موضوع منجر به ارزش ۲۲.۷ میلیارد دلاری برند مرسدس بنز شده است.

فولکس واگن پس از رسوایی خودروهای دیزلی خود، از لیست ۱۰ برند با ارزش سال ۲۰۱۶ خارج شده است. این در حالی است که بزرگ‌ترین خودروساز اروپا سال گذشته در رده‌ی هشتم این لیست قرار داشت. آئودی نیز با کاهش ۶ درصدی ارزش برند خود در سال ۲۰۱۶ مواجه بوده است. این شرکت نیز در رسوایی دیزل فولکس واگن سهیم بود و علی‌رغم تلاش‌های گسترده و معرفی چند خودروی جدید، نتوانست از افت ارزش برند خود جلوگیری کند.

گوگل با عبور از اپل، با ارزش‌ترین برند جهان شد

در رده‌بندی کلی نیز گوگل موفق شد با افزایش خارق‌العاده ۳۲ درصدی در ارزش برند خود، اکنون با ۲۲۹.۲ میلیارد دلار با ارزش‌ترین برند جهان لقب بگیرد. اپل نیز با افت ۸ درصدی و ارزش ۲۲۸.۵ میلیارد دلار، در جایگاه دوم قرار گرفت.

لیست ۱۰ برند با ارزش‌ خودروسازی جهان به شرح زیر است:

  • ۱- تویوتا (۲۹.۵ میلیارد دلار)
  • ۲- بی‌ام‌و (۲۶.۸ میلیارد دلار)
  • ۳- مرسدس بنز (۲۲.۷ میلیارد دلار)
  • ۴- هوندا (۱۳.۲ میلیارد دلار)
  • ۵- فورد ( ۱۳.۱  میلیارد دلار)
  • ۶- نیسان (۱۱.۵  میلیارد دلار)
  • ۷- آئودی (۹.۵ میلیارد دلار)
  • ۸- لندروور (۴.۷ میلیارد دلار)
  • ۹- پورشه (۴.۴  میلیارد دلار)
  • ۱۰- تسلا (۴.۴  میلیارد دلار)

نظر شما در رابطه با لیست باارزش‌ترین برند‌های خودروسازی در جهان در سال ۲۰۱۶ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات