گوگل نیز همچون اپل سهم توسعه دهندگان از درآمد گوگل پلی را افزایش می‌دهد

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپل اعلام کرده که در فروشگاه اپ استور تغییراتی اعمال خواهد کرد. این تغییرات شامل سهم توسعه‌دهندگان و مدل درآمدزایی در فروشگاه کاپرتینویی‌ها نیز می‌شود. حال اخباری منتشر شده که نشان از تغییرات در مدل کسب درآمد گوگل دارد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همانطور که در زومیت خواندید، اپل تغییراتی را در مدل تقسیم درآمدش در اپ استور اعمال کرده است. بطوریکه از این پس توسعه‌دهندگان می‌توانند با فروش اشتراک ۱۲ ماهه‌ی سرویس‌های ارائه شده توسط اپلیکیشن‌های توسعه یافته‌ی خود، ۸۵ درصد از درآمد کسب شده را مال خود کنند که ۱۵ درصد بیشتر از میزانی است که این کمپانی پیش از این در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌داد.

حال اخباری منتشر شده که نشان از اعمال تغییراتی مشابه در فروشگاه اپلیکیشن‌های گوگل دارد. گوگل نیز برای تغییرات در میزان سهم توسعه دهندگان از ۷۰ به ۸۵ درصد قدم برداشته، هرچند همچون فروشگاه اپل، ارائه‌ کنندگان سرویس‌ در پلتفرم گوگل نیازی به مجاب کردن کاربران برای خرید اشتراک ۱۲ ماهه‌ی سرویس‌های خود ندارند. گوگل مدل جدید تقسیم درآمد را از یک سال پیش در سرویس ویدیویی خود در پیش گرفته است.

هنوز مشخص نیست که گوگل مدل جدید درآمدزایی خود را از چه زمانی آغاز خواهد کرد. سیاست جدید در پیش گرفته شده توسط گوگل را باید یک استراتژی منطقی خواند، چراکه این کمپانی در نظر دارد تا توسعه‌دهندگان را برای توسعه‌ی اپلیکیشن‌ها برای پلتفرمش در برابر اپل ترغیب کند. بسیاری از آمارها نشان از این دارد که بصورت میانگین، کاربران اپل تمایل بیشتری برای پرداخت هزینه در قبال سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها را دارند.

گوگل پلی را باید یکی از کانال‌هایی خواند که گوگل به عنوان منبع درآمد در کنار تبلیغات در نظر گرفته است. گوگل در نظر دارد تا سیاست‌های متفاوتی را در قیاس با اپل در پیش بگیرد که این موضوع با در اختیار گذاردن کنترل فرآیند پرداخت‌ها در سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های موجود در گوگل پلی، ممکن شده است. اپل توسعه‌دهندگان را ملزم کرده تا تمام پرداخت‌های انجام شده را از طریق سیستم پرداخت آیتونز انجام دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات