مقر جدید تویوتا با ویژگی تامین انرژی مورد نیاز از خورشید

پنج‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا مقر جدیدی در ایالات تگزاس آمریکا تاسیس خواهد کرد. تجهیز به یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین انرژی مورد نیاز این مقر، نقطه‌ی قوت مرکز جدید غول خودروسازی جهان است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تویوتا پیش از این خود را بعنوان پیش‌رو در تکنولوژی هیبرید و خودروهای پاک معرفی کرده بود. حال غول خودروسازی جهان قصد دارد پرچم دوستی با طبیعت را با ساخت مقر جدیدی در آمریکای شمالی و در شهر پلانو و ایالت تگزاس، بدست گیرد. تویوتا در هفته‌ی گذشته اعلام کرد که مرکز جدید تویوتا در پلانو دارای سیستم انرژی خورشیدی با توان ۷.۷۵ مگاوات است. این قابلیت، مقر جدید تویوتا را به بزرگ‌ترین مرکز مجهز به سیستم‌های تامین انرژی، در میان مراکز شرکت‌های خصوصی در ایالت تگزاس تبدیل می‌کند.

انرژی خورشیدی کلید اصلی موفقیت مقر جدید تویوتا در دریافت استاندارد ساختمان سبز آمریکا است. تویوتا قصد دارد پروژه‌ی سیستم انرژی خورشیدی را در دو فاز کامل کند. در فاز اول روی دو پارگینک پنل­‌های خورشیدی نصب خواهد شد که این فاز باید تا آگوست ۲۰۱۷ به بهره‌برداری برسد و در مدت کمی پس از آن پارکینگ سوم هم از همان پنل‌­ها پوشیده خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی‌ها این فاز تا دسامبر ۲۰۱۷ به شبکه متصل خواهد شد.

مقر تویوتا در تگزاس

کوین بات، مدیر بخش آمریکای شمالی تویوتا می‌گوید:

ما تصمیم گرفتیم که مطمئن شویم مرکز جدید، از هدف تویوتا برای حفظ محیط زیست پیروی می‌کند و حتی آن را باز تعریف می‌کند. سیستم انرژی خورشیدی پلانو نه تنها باعث می‌شود دست اندازی به طبیعت کاهش یابد، بلکه آموزش‌هایی درباره‌ی انرژی های تجدیدپذیر به اعضای تیم ما می‌دهد و ما را به چالش جهانی محیط زیست ۲۰۵۰ تویوتا مبنی حذف انتشار کربن در تمامی فعالیت ها نزدیک‌تر می‌کند.

طبق اطلاعات تویوتا سیستم انرژی خورشیدی، ۲۵ درصد الکتریسیته مورد نیاز مرکز جدید این شرکت را تامین خواهد کرد، که باید از انتشار ۷۱۲۲ تن دی‌اکسید کربن جلوگیری کند. این میزان از انرژی معادل مصرف برق ۱۰۰۰ خانه برای یک سال خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات