سهم اندروید 6.0 مارشمالو پس از ۸ ماه از زمان انتشار به ۱۰ درصد رسید

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از گذشت ۸ ماه از زمان انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۶ مارشمالو، بالاخره سهم این نسخه از اندروید دو رقمی شده است. براساس آمار منتشر شده توسط گوگل، در حال حاضر اندروید مارشمالو روی حدود ۱۰ درصد از گجت‌های اندرویدی فعال نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس آمارهای ارائه شده توسط گوگل، پس از ۸ ماه از زمان انتشار نسخه‌ی رسمی اندروید، این سیستم عامل سهمی ۱۰ درصدی را در میان سایر نسخه‌های پلتفرم اندروید به خود اختصاص داده است. اندروید مارشمالو برای به دست آوردن سهم یک درصدی، ۴ ماه به انتظار نشست و پس از آن نیز ۴ ماه دیگر زمان لازم بود تا سهم این سیستم عامل به ۱۰ درصد افزایش پیدا کند.

با وجود دست یافتن به سهم ۱۰ درصدی، اندروید مارشمالو هنوز راه درازی تا تبدیل شدن به پراستفاده‌ترین نسخه‌ی اندروید دارد، بطوریکه براساس برآوردها زمانی بیش از یک سال برای رسیدن به بیشترین سهم در میان سایر نسخه‌های اندروید نیاز است.

سهم نسخه های مختلف اندروید در ماه ژوئن

در ادامه به شماری از تغییرات صورت گرفته در میان نسخه‌های مختلف اندروید بین ماه‌های می تا ژوئن اشاره می‌کنیم:

  • سهم اندروید ۶ مارشمالو با افزایشی ۲.۶ درصدی به ۱۰.۱ درصد رسیده است.
  • سهم اندروید آبنبات چوبی با کاهشی ۰.۲ درصدی به ۳۵.۴ درصد کاهش پیدا کرده است.
  • اندروید کیت‌کت نیز با کاهش ۰.۹ درصدی سهمش، ۳۱.۶ درصد از سهم نسخه‌های مختلف اندروید را در اختیار دارد.
  • اندروید آبنبات پاستیلی نیز با کاهش ۱.۲ درصدی سهم، ۱۸.۹ درصد از سهم نسخه‌های مختلف اندروید را مال خود کرده است.
  • نسخه‌های اندروید نان زنجبیلی با کاهش ۰.۲ درصدی سهم خود، ۲.۰ درصد از سهم نسخه‌های مختلف اندروید را در اختیار دارد، حال آنکه اندروید فرویو همچنان با سهم ۰.۱ درصدی باقی مانده است.

گوگل اطلاعات مربوط به نسخه‌های مختلف را از طریق اپلیکیشن گوگل پلی استور جمع آوری می‌کند. استفاده از این اپلیکیشن تنها در نسخه‌های اندروید ۲.۲ و بالاتر ممکن است. از این‌رو باید به این نکته اشاره کرد که نسخه‌هایی از اندروید که سهم‌شان پایین‌تر از ۲.۲ درصد بوده یا فاقد اپلیکیشن گوگل پلی استور باشند، در این آمار جایی ندارند. برای مثال می‌توان به شماری از گوشی‌های هوشمند عرضه شده در چین اشاره کرد که فاقد گوگل پلی هستند. محصولات آمازون نیز از این دست بوده و بدون برخورداری از گوگل پلی استور در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات