وال استریت ژورنال: پیشنهاد ۳ میلیارد دلاری ورایزون برای تصاحب یاهو

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Verizon Communication از جمله‌ی خریدارانی است که درصدد تصاحب تجارت اصلی یاهو است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که این کمپانی پیشنهاد ۳ میلیارد دلاری خود را برای تصاحب یاهو، ارائه کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

براساس گزارش وال استریت ژورنال، ورایزون به عنوان یکی از کمپانی‌های علاقمند برای تصاحب یاهو، پیشنهادی ۳ میلیارد دلاری را ارائه کرده است.

این اپراتور مخابراتی سعی دارد تا در این مرحله از ارائه‌ی پیشنهادات برای خرید تجارت اصلی یاهو، رقبایی نظیر گروه TPG را شکست دهد. یاهو سرویس خبری و موتور جستجوی خود را برای فروش گذاشته است. این دو سرویس ماهانه بیش از یک میلیون کاربر دارند، از این‌رو سرویس خبری و جستجوی یاهو را می‌توان قطعه‌ای دیگر در پازل ورایزون خواند که با استفاده از آن این کمپانی درصدد توسعه‌ی تجارت تبلیغاتی خود است.

گزارش وال استریت ژورنال به این موضوع اشاره کرده که مبلغ پیشنهادی توسط ورایزون تاحدودی با انتظارات یاهو فاصله دارد و از این‌رو انتظار می‌ٰرود مناقصه‌ی فروش یاهو برای یک دور دیگر برگزار شود. اما باتوجه به مبلغ پیشنهادی توسط ورایزون می‌توان انتظار داشت تا حدودی سمت و سوی رقابت برای تصاحب یاهو مشخص شده باشد.

ورایزون را نباید یک اپراتور مخابراتی خواند، چراکه این کمپانی در سال ۲۰۱۵ با پرداخت بیش از ۴.۴ ملیارد دلار، کمپانی AOL را مال خود کرده است.

یاهو با انتشار گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول خود، خبر از ضرری ۹۹ میلیون دلاری از درآمد یک میلیارد دلاری کسب شده داد. درآمد این کمپانی در مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی قریب به ۱.۲ میلیارد دلار گزارش شده بود.

یاهو سال گذشته در پی آن بود تا سهام خود از علی بابا را که ارزش بسیار زیادی دارد، به فروش برساند، اما این کمپانی به دلایل عدم اطمینان از قوانین مالیاتی، از این کار منصرف شد. موسسه‌ی سرمایه‌گذاری Starbord Value نیز با در پیش گرفتن چنین سیاستی توسط یاهو مخالفت کرده و فروش علی بابا را یک سیاست نادرست توسط این کمپانی خوانده بود. در عوض استاربورد ولیو، پیشنهاد کرد که یاهو هسته‌ی اصلی تجارت خود را به فروش رسانده و سهام متعلق به این کمپانی در علی‌بابا را به نگه دارد.

براساس برآوردهای صورت گرفته، ارزش سهام علی بابا در مقایسه با ارزش هسته‌ی اصلی تجارت یاهو بسیار بالاتر است، بطوری که شماری از برآوردها از ارزش نزدیک به ۳۰ میلیارد دلاری سهام یاهو در علی بابا سخن به میان آورده است. برخی از کمپانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در کسب و کار یاهو اظهار علاقه کرده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به توییتر اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات