پرداخت پنج میلیون دلار برای پلاک شماره‌ ۱

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شخصی در امارات متحده‌ی عربی با پرداخت مبلغی حدود ۵ میلیون دلار پلاک شماره‌ی یک شهر شارجه را خریداری کرد. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شخصی در امارات متحده‌ی عربی، پلاک شماره‌ی ۱ امیر نشین شارجه را به قیمت ۱۸ میلیون درهم امارات (معادل ۴.۹ میلیون دلار) خریداری کرد. این خرید در حراجی پلاک خودرو که در روز شنبه برگزار شده بود انجام شد.

برنده‌ی این حراجی شخصی به نام عارف احمد الزعونی است، وی در مصاحبه با گلف نیوز گفته بود که این پلاک را با هر قیمتی که باشد خواهد خرید. الزرعونی به رسانه‌ها گفته بود: "من تنها برای خرید پلاک شماره‌ی ۱ در اینجا حضور یافتم و آرزوی من همیشه شماره‌ی ۱ بودن است."

پلاک خودرو

می‌توان حدس زد که این حراجی تا چه حد پر شور و پر تنش بوده چون قیمت پایه‌ی پیشنهادی برای این پلاک در ابتدا یک میلیون درهم بوده اما تنها در چند دقیقه به قیمت ۱۸ میلیون درهم به فروش رسید.

تعداد ۱۳۴۰ نفر برای این حراجی ثبت نام کرده بودند که حضور آن‌ها منابع مالی امیرنشین شارجه را افزایش خواهد داد. سایر پلاک‌هایی که در این حراجی برای فروش گذاشته شده بودند شماره‌های ۱۲، ۷۷۷ و ۹۹۹۹۹ بودند. الزرعونی گفته است که هیچ قصدی برای فروش پلاک جدیدش ندارد.

پرداخت مبلغ ۵ میلیون دلار برای یک پلاک خودرو مبلغ بسیار گزافی است و بنظر می رسد که یکی از بزرگترین پرداخت‌ها در دنیای پلاک‌ها باشد. اما این پلاک گران‌ترین آن‌ها نیست؛ پلاک شماره‌ی ۱ امیرنشین دوبی در حراجی که در سال ۲۰۰۸ برگزار شد به قیمت ۱۴.۵ میلیون دلار به فروش رفت!   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات