حامیان تایزن از ۱۰ به ۴ کمپانی کاهش پیدا کرد

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
با وجود تلاش‌های سامسونگ برای همه‌گیر کردن تایزن، این پلتفرم در سال‌های اخیر به گجت‌های پوشیدنی کره‌ای‌ها و مخصوصا ساعت‌های هوشمند محدود شده است. Tizen Alliance به عنوان هسته‌ی اصلی حامی تایزن که متشکل از ۱۰ کمپانی بود نیز با خروج اعضا شاهد حضور تنها ۴ کمپانی در حمایت از این پلتفرم نوپا است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تایزن را نمی‌توان جزو پلتفرم‌هایی خواند که سهم درخوری در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد، اما این پلتفرم به لطف قرارگرفتن روی گجت‌های پوشیدنی سامسونگ موفق شده تا نسبتا سهمی در این حوزه را به خود اختصاص دهد. تایزن با وجود محدودیت‌هایش، مزایای بسیار خوبی نیز دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به استفاده‌ی مناسب و بهینه از منابع اشاره کرد. Tizen Alliance نیز به عنوان گروهی از کمپانی‌ها که از تایزن حمایت می‌کنند، از ابتدا به حمایت از این پلتفرم برخواسته است. سامسونگ درصدد آن است تا تایزن را به عنوان رقیبی برای اندروید و iOS توسعه دهد.

البته باید به این موضوع اشاره کرد که اشتیاق در میان کمپانی‌های حامی تایزن همچون گذشته نیست، چراکه تعداد حامیان حاضر در Tizen Allinace در مقایسه با روزهای ابتدای کاهش بسیار چشم‌گیری یافته است، بطوریکه از ۱۰ کمپانی ابتدایی تنها ۴ کمپانی در این گردهمایی باقی مانده‌اند. تمام ۱۰ حامی تایزن در ابتدای کار شامل کمپانی‌هایی نظیر کی‌تی، فوجیتسو، ان‌تی‌تی دوکومو، اورنج تلکام، هواوی، اس‌کی تلکام، ان‌ای‌سی و ال جی یو پلاس بودند. هم اکنون نام‌هایی نظیر فوجیتسو و ان‌ای‌سی از جمله حامیان تایزن خارج شده‌اند، حال آنکه برندهایی نظیر هواوی، کی تی و ان‌تی‌تی دوکومو و اورنج تلکام به عنوان مشاور در کنار ۴ کمپانی باقی مانده‌اند. NTT Docomo که زمانی یکی از فعال‌ترین کمپانی‌های موجود برای گسترش استفاده از تایزن بود، هم اکنون فعالیت آنچنانی برای افزایش سهم تایزن ندارد.

هم‌اکنون باید اینتل و سامسونگ را اصلی‌ترین حامیان تایزن خواند که در این بین اینتل تنها کمپانی غیرکره‌ای فعال برای گسترش دامنه‌ی تایزن است. البته وضعیت در این کمپانی آمریکایی نیز چندان جالب توجه نیست، چراکه اینتل چهارمین مدیر تایزن خود را نیز به زودی به شغل جدیدش منتسب خواهد کرد.

تنها کمپانی که موضعی تزلزل‌ناپذیر در قبال تایزن دارد، سامسونگ است. این کمپانی قرار نیست به همین راحتی تایزن را رها کند، چراکه ردپای تایزن را می‌توان در طیف گسترده‌ای از محصولات کمپانی که شامل تلویزیون‌های هوشمند، یخچال‌ها و انواع لوازم خانگی در کنار شماری از محصولات در حوزه‌ی اینترنت اشیا مشاهده کرد که با اقبال چندان خوبی روبرو نشده‌اند. البته تایزن در حوزه‌های نظیر ساعت‌های هوشمند و دستبند‌های سلامتی وضعیت بسیار بهتری دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات