سرمایه گذاری تویوتا برای عرضه مجدد ویلچرهای iBOT

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تویوتا اخیرا از سرمایه‌گذاری خود برای تولید ویلچر‌های iBOT خبر داد. غول خودروسازی جهان از آخرین ویلچر تعادلی این شرکت نیز رونمایی کرد. ویلچر‌های نامبرده با همکاری شرکت تحقیق و توسعه‌ی DEKA و بخش فناوری شرکت جانسون و جانسونز، طراحی و تولید شده است.
تبلیغات

ویلچر‌های تعادلی iBOT را می‌توان یکی از عجیب‌ترین ساخته‌های بشر دانست. پس از تماشای نحوه‌ی کارکرد این ویلچر‌ها، ناخودآگاه به یاد اسکوتر‌های دوچرخ خود‌تعادلی خواهید افتاد. این موضوع تصادفی نیست زیرا شرکت DEKA که توسعه‌ی ویلچر iBOT را برعهده داشته، خالق اسکوتر‌های دوچرخ تعادلی نیز است. 

حال تویوتا با سرمایه‌گذاری روی پروژه‌ی iBOT، تجاری‌سازی این محصولات را بیش از پیش ممکن کرده است. iBOT نیز همانند اسکوتر‌های خود-تعادلی، توانایی حرکت روی دو چرخ را دارد. این دستگاه توانایی صعود از پله‌ها را دارد و قابلیت تغییر ارتفاع سرنشین را از حالت نشسته‌، به ارتفاع ۱۸۰ سانتی‌متری و برابر با حالت ایستاده‌ی فرد، را دارد. iBOT هم‌چنین توانایی عبور از سطوح مختلف اعم از چمن و گِل را برای سرنشین خود به ارمغان می‌آورد. نمونه‌ی فعلی iBOT، نسل دوم آن است؛ پیش از این در سال ۲۰۰۹ نسل اول این دستگاه تولید و با قیمت ۲۵ هزار دلار به بازار عرضه شد که به دلیل قیمت بالای آن، فروش مناسبی نداشت و در نهایت نیز تولید و عرضه‌ی آن متوقف شد. 

اکنون با سرمایه‌گذاری تویوتا، می‌توان انتظار تولید ارزان‌تر و در نهایت عرضه با قیمت مقرون‌ به صرفه‌تر را داشت. طبق قرارداد بین تویوتا و DEKA، غول خودروسازی ژاپن، تکنولوژی‌های تعادلی DEKA و کاربرد آن در صنعت پزشکی برای توانبخشی به معلولین و سایر کاربرد‌های احتمالی، تحت لیسانس و تایید خود قرار می‌دهد. احتمال می‌رود که تویوتا از تکنولوژی DEKA و ویلچر‌های آن در آینده در محصولات خود به نحوی بهره‌برداری کند و مکانی مخصوص برای این ویلچر‌ها را در خودرو‌های خود تعبیه کند.

در ادامه می‌توانید فیلم نحوه‌ی کارکرد ویلچر iBOT را از زبان دین کامِن، موسس DEKA، تماشا کنید.

لینک دانلود

نظر شما در رابطه با ویلچر‌های iBOT چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات