بازی های ویدیویی سرگرمی جذاب برای افراد بالاتر از ۵۰ سال

دوشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
برای بسیاری همیشه این باور وجود داشته که بازی‌ها برای افراد با سن نوجوان و جوان طراحی و ساخته می‌شوند و افراد بزرگسال باید به دیگر سرگرمی‌ها بپردازند. اما آمار‌ها نشان داده که بازی‌ها سرگرمی محبوبی بین افراد بزرگتر از ۵۰ سال نیز هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به خوبی می‌دانیم که بازی‌ها شاید یک رنج سنی را برای افرادی که بالاتر از ۱۳ یا ۱۸ سال دارند تعیین کنند، اما هیچکدام از آن‌ها سقف سنی خاصی را مشخص نمی‌کنند. افرادی که پا به سن گذاشته‌اند، همانطور که دوست دارند فیلم‌های جدید، کتاب‌ها و دیگر انواع محتوا و رسانه را تماشا کنند، به انجام بازی‌ها نیز علاقه دارند.

البته در سال‌های اخیر به لحاظ فرهنگی اکنون مردم بهتر فواید بازی کردن مخصوصا برای افراد پیر را پذیرفته‌اند. برای مثال حالا اگر از افراد مختلف بپرسید که فواید بازی‌های ویدیویی چیست، احتمالا در پاسخ به شما می‌گویند که انجام بازی‌های ویدیویی توانایی تصمیم گیری شما را بهبود می‌دهد و قدرت تخیل سازی را هم تقویت می‌کند.

به تازگی پرسشنامه‌ای توسط GfK طبق خواسته ESA در این زمینه انجام شده است. آمریکا اکنون ۴۱ میلیون شخص بالاتر از ۵۰ سال سن دارد که بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند. در این آمار مشخص شده که ۷۵ درصد از این ۴۱ میلیون نفر به صورت هفتگی بازی‌های ویدیویی انجام می‌دهند و نزدیک به ۴۰ درصد از آن‌ها نیز به صورت روزانه با بازی‌های ویدیویی سرگرم می‌شوند. حتی اگر معیار سنی را به ۶۰ سال هم افزایش دهیم، باز ۴۳ درصد از افرادی بالای این سن به صورت روزانه مشغول انجام بازی‌های ویدیویی هستند.

مایکل دی گالاگر، مدیر عامل  ESA درباره این اعداد و ارقام می‌گوید:

با انفجار محتوای پویا، جذاب و متنوع و البته رشد جمعیت افراد مشغول بازی‌های آنلاین، اکنون بازی‌ها تجربه‌ای مشترک بین نسل‌های مختلف آمریکایی به حساب می‌آیند.

این خبر برای بسیاری از افراد که اکنون در سنین بالا مخصوصا مشغول به انجام بازی‌ها هستند، خبر شگفت‌انگیزی است. این آمار نشان می‌دهد که انجام بازی‌های ویدیویی به هیچ وجه سقف سنی خاصی ندارد و مردم در هر سنی که هستند و مخصوصا در سن‌های بالاتر که معمولا تنها می‌شوند، بازی‌ها علاوه بر یک یار همیشگی می‌توانند یک سرگرمی جذاب بین سن‌های مختلف باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات