معاون مهندسی سایپا: سرقت پراید از سال ۸۶ کاهش یافته است

یک‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
معاون مهندسی سایپا در واکنش به اظهارات منتشر شده در مورد سرقت پراید اعلام کرد که تمام محصولات سایپا از سال ۱۳۸۶ به سیستم ضد سرقت یا ایموبیلایزر تجهیز شده‌اند و به همین دلیل میزان سرقت خودروهای تولیدی بعد از سال ۸۶ نسبت به قبل از این سال، کاهش چشمگیری داشته است. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پرویز آفتاب سوار معاون مهندسی سایپا درباره‌ی اظهارات منتشر شده پیرامون سرقت خودروهای پراید توضیح داد: «تمام محصولات سایپا از سال ۱۳۸۶ به سیستم ضد سرقت یا ایموبیلایزر تجهیز شده‌اند و به همین خاطر میزان سرقت خودروهای تولیدی بعد از ۱۳۸۶ نسبت به محصولات قبل از این سال کاهش چشمگیری داشته است.»

آفتاب سوار اضافه کرد: «طبق آخرین آمار دریافت شده تعداد خودروهای سرقت شده پراید ( خانواده X100) نشان می‌دهد که از تعداد ۸۷۹۶ خودروی مدل ۸۴ به ۱۷۴ خودروی مدل ۹۴ رسیده که نشانگر کاهش چشمگیر سرقت این خودرو نسبت به بقیه خودروها است. این موضوع نشان‌دهنده عملکرد مناسب اقدامات پیشگیرانه‌ای بوده که در سایپا انجام شده است.»

معاون مهندسی سایپا اضافه کرد: «طبق بررسی‌های انجام شده، اکثر سرقت‌های خودروهای مدل ۸۶ و پس از آن مربوط به سرقت‌هایی است که با کلید اصلی یا در اثر سهل انگاری راننده (جا ماندن کلید بعد از ترک خودرو، در اختیار قرار دادن کلید اصلی به افراد غیر قابل اعتماد، تحویل نگرفتن سوئیچ یدک از فروشنده هنگام خرید خودرو و ... ) انجام شده است.»

به گفته آفتاب سوار، تجهیز خودروهای تولیدی به سیستم ایموبیلایزر با کد متغیر، جانمایی مناسب و قابل دسترس نبودن ECU، پروتکل غیرقابل هک ECU و اصلاح زبانه‌ی اهرم قفل درب‌ها را به عنوان برجسته‌ترین اقدامات سایپا برای جلوگیری از سرقت دانست.

آفتاب سوار گفت: «افزایش تعداد قطعات ردیابی در هر خودرو یکی از اقدامات مؤثر سایپا به‌منظور افزایش کشف و احراز هویت صاحبان خودروهای به سرقت رفته است. قطعات قابل ردیابی محصولات سایپا از دو مجموعه اصلی موتور و گیربکس به ۱۸ قطعه و مجموعه قابل ردیابی تعمیم یافته است.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات