Synaptics سنسور اثرانگشت را با قیمت کمی به هر رایانه اضافه می‌کند

یک‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
امروزه به منظور افزایش امنیت وسایل الکترونیکی، نظیر موبایل‌ها، تبلت‌ها و رایانه‌ها برخی از تولیدکنندگان اقدام به استفاده از سنسور اثر انگشت در این محصولات کرده‌اند. اما معمولا اضافه شدن این ویژگی به محصولات هوشمند، باعث افزایش قیمت آن‌ها به میزان قابل توجهی خواهد شد. اما به تازگی شرکت Synaptics محصولی تولید کرده که به‌وسیله‌ی آن می‌توان با هزینه‌ای کم، سنسور اثر انگشت را به هر رایانه‌ای اضافه کرد. در ادامه با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

احراز هویت با سنسورهای بیومتریک به جای استفاده از رمزهای عبور معمول هر روز در حال افزایش است چراکه معمولا رمزهای عبور ساده‌ای توسط افراد استفاده می‌شوند تا یادآوری آن‌ها آسان شود و اگر هم بخواهیم از رمزهای عبور سخت و طولانی بهره ببریم یادآوری آن ممکن است مشکل شود. درحالیکه بسیاری از موبایل‌های جدید از سنسور اثر انگشت بهره می‌برند و حتی برخی از آن‌ها به سنسورهای تشخیص قرنیه چشم هم مجهز شده‌اند، اما در بازار پی‌سی‌ها کمتر شاهد ارائه این ویژگی هستیم. شرکت سیناپتیکز یک یو‌اس‌بی دانگل ارزان‌قیمت را توسعه داده که می‌تواند سنسور اثر انگشت را به هر رایانه‌ای اضافه کند. این شرکت محصول مورد نظر را از اواخر سال میلادی جاری روانه بازار خواهد کرد.

یو‌اس‌بی دانگل اثرانگشت کمپانی سیناپتیکز بر اساس تکنولوژی Natural ID این شرکت کار می‌کند. این فناوری امکانات امنیتی‌ مثل سنجش خازنی لمسی و SentryPoint را ارائه می‌دهد. ابعاد این دستگاه به قدری کوچک است که در هنگام اتصال به پورت یو‌اس‌بی جای چندانی نمی‌گیرد و بنابراین نیازی به حمل جداگانه آن نخواهد بود. شرکت یاد شده از این دانگل به عنوان Turnkey USB Fingerprint Solution یاد می‌کند، اما تا کنون مدل سنسور مورد استفاده در این محصول را فاش نکرده است. علاوه بر این سیناپتیکز نوع رمزنگاری مورد پشتیبانی توسط محصول خود را اعلام نکرده چراکه قرار است چند نوع دانگل مختلف با ویژگی‌های مختلف تولید شوند.

محصول جدید Synaptics از رمزنگاری AES 256-bit پشتیبانی می‌کند اما به یاد داشته باشید که اسکنرها و نرم‌افزارهای پشتیبان هیچ‌گاه تصویر کاملی از اثر انگشت ذخیره نمی‌کنند و از چند لایه امنیتی پشتیبانی می‌کنند. سخت‌افزار و نرم‌افزار با یکدیگر کار می‌کنند تا بخش اصلی اثرانگشت را در یک فرمت مناسب ذخیره‌ کنند و سپس داده‌های مربوط به آن رمزنگاری می‌شوند. حتی اگر بخش‌های اصلی ذخیره شده از حالت رمزنگاری خارج شوند، تغییر ساختار آن به صورت اثر انگشت اصلی امکان‌پذیر نخواهد بود. تنها اطلاعات امنیتی مرتبطی که سیانپتیکز در مورد دانگل جدید خود افشا کرده، توسط FIDO (تشخیص هویت سریع آنلاین) تایید شده و نیز با ویژگی Windows Hello و Microsoft Passport همخوانی دارد.

سنسور اثرانگشت یو‌اس‌بی یک محصول کامل و آماده استفاده است که Synaptics آن را به شرکای خود پیشنهاد خواهد داد. بدین طریق این محصول نیز به صورت پیش‌فرض در جعبه محصولات تولیدکنندگان پی‌سی‌ها ارائه خواهد شد و کاربران با خرید رایانه‌های این شرکت‌ها می‌توانند براحتی از این سنسور استفاده کنند. قیمت این دانگل یو‌اس‌بی به نوع سخت‌افزار آن بستگی دارد اما بنا به اعلام شرکت سیناپتیکز این قیمت زیر ۵۰ دلار خواهد بود.

سیناپتیکز این سنسور اثرانگشت را در نمایشگاه کامپیوتکس هفته جاری معرفی می‌کند و قصد دارد تا در سه ماهه سوم یا چهارم سال جاری آن را روانه بازار کند.

نظر شما در مورد این محصول چیست؟ 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات