هواوی قصد دارد با عبور از سامسونگ و اپل بزرگترین تولیدکننده گوشی های هوشمند باشد

یک‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی غول مخابراتی چین است که طی سال‌های اخیر به ویژه در بخش گوشی‌های هوشمند رشد چشمگیری داشته است. اخیرا ریچارد یو در مصاحبه‌ی خود با وال‌استریت ژورنال اعلام کرده برنامه‌ی هواوی این است که با عبور از سامسونگ و اپل، به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.
تبلیغات

وال‌استریت ژورنال در گزارش اخیر خود اعلام کرده هواوی قصد دارد در یک برنامه‌ی پنج ساله با عبور از سامسونگ و اپل به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود. ریچارد یو به تازگی در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال و در جریان کنفرانس سرمایه‌گذاران هواوی اعلام کرده:

ما به دنبال این هستیم که تولیدکننده شماره یک گوشی‌های هوشمند در دنیا باشیم. با اینکه برای رسیدن به این هدف باید رقابتی سخت و طولانی را پشت سر بگذاریم ولی ما به اندازه کافی صبور هستیم.

هواوی برخلاف حضور نسبی در بازار آمریکا، در دیگر بازارهای خارج از کشور چین رشد قابل توجهی داشته و تلاش می‌کند و سطح فعالیت‌های خود را در بازارهایی چون آمریکای شمالی گسترش داده و با قدرت بیشتر به رقابت بپردازد. تیم کوک بعد از کاهش فروش گوشی‌های آیفون از هواوی به عنوان «باد مخالف» یاد کرده است.

پس از اینکه سال ۲۰۱۲ فروش تجهیزات شبکه‌های ارتباطی هواوی به گمان جاسوسی و استراق سمع چین از شهروندان در آمریکا ممنوع شد، یو گفته بود که در حال مذاکره با اپراتورهای آمریکایی برای فروش گوشی‌های هوشمند هواوی است.

هواوی ابتدا به عنوان یه برند درجه چندم شروع به کار کرد ولی به سرعت تبدیل به یک برند رده‌بالا در بازار شد. پرچمداران سری پی 9 را می‌توان با توجه به سخت‌افزار قدرتمند و دوربین دوگانه لایکا (کمپانی آلمانی) نمونه‌ی بارزی از این پیشرفت دانست.

رشد سال به سال هواوی ۵۹ درصد بوده که نسبت به رشد ثابت سامسونگ و کاهش رشد ۱۴ درصدی اپل باعث شده تا ۸.۳ درصد از سهم بازار در اختیار این غول کره ای و ۲۳ و ۱۵ درصد به ترتیب در اختیار سامسونگ و اپل باشد.

یو گفته رشد ما بیشتر از بخش محصولات رده‌بالا حاصل می‌شود. اگر قصد دارید پیشگام بازار باشید باید در بخش محصولات پرچمدار موفق عمل کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات