وان پلاس ساعت هوشمندش را راهی بازار نکرد

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ساعت‌های هوشمند در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی فناوری قرار گرفته‌اند، اما موضوعی که می‌توان در این رابطه مطرح کرد، بالغ نشدن ساعت‌های هوشمند هم از نظر نرم‌افزار و هم از نظر سخت‌افزار است؛ به نظر می‌رسد همین موضوع باعث شده تا وان‌پلاس با وجود انجام کار تحقیق و توسعه، اولین نسل از ساعت هوشمند خود را راهی بازار نکند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در سال‌های اخیر محصولات متنوعی در حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند راهی بازار شده و هر ساله شاهد پیشرفت این محصولات از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز هستیم. هرچند تاکنون کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ بیش از سه نسل از ساعت هوشمند خود را راهی بازار کرده‌اند، اما به جرات می‌توان گفت که هنوز این محصولات به بلوغ نرسیده‌اند. به نظر می‌رسد وان‌پلاس به عنوان یکی از کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند که محصولات خوبی عرضه کرده، ساعت هوشمندی را طراحی کرده که به دلیل عدم بلوغ محصولات در حوزه‌ی پوشیدنی‌ها، آن را راهی بازار نکرده است.

پیتی لائو، مدیرعامل وان‌پلاس در جریان برگزاری کنفرانس Converge در هنگ کنگ در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

ما طراحی ساعت هوشمند خود را تکمیل کرده‌ایم، اما تصمیم گرفتیم که این طراحی را مورد استفاده قرار ندهیم. ما مجبوریم بیشتر تمرکز کنیم.

به نظر می‌رسد وان پلاس نخواسته تا محصولی را در حوزه‌ی پوشیدنی‌ها صرفا برای عرضه‌ی یک محصول راهی بازار کند.

هرچند شاید دلایل ارائه شده توسط لائو برای شماری از افراد بی معنی باشد، اما با توجه به جزئیات می‌توان به این نتیجه رسید که وی چندان نیز بی راه نمی‌گوید. لائو به عنوان نمونه به بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین اشاره می‌کند. به گفته‌ی مدیر عامل وان پلاس این بازار به اندازه‌ای اشباع شده که کمپانی‌های کوچکی نظیر وان پلاس باید در زمان عرضه‌ی محصول جدید بسیار با دقت عمل کرده و محصولاتی خاص را مخصوصا در مقایسه با کمپانی‌های بزرگی نظیر هواوی راهی بازار کنند. ارائه‌ نشدن ساعت هوشمند و کنار گذاشتن این پروژه را می‌توان به عنوان خبر خوشی برای دوستداران گوشی‌های هوشمند نیز در نظر گرفت، چراکه با این وجود می‌توان چنین برداشت کرد که وان پلاس تمرکز بیشتری روی گوشی‌های هوشمند قرار خواهد داد.

لائو به این موضوع اشاره کرده که تغییر سیاست‌ها در وان پلاس به این معنا است که وان پلاس در آینده بخشی از یک گروه کوچک کمپانی‌های رقیب خواهد شد که این موضوع برگرفته از تمرکز وان پلاس در یک حوزه‌ی مشخص است؛ وی همچنین به این موضوع اشاره کرده که سایر کمپانی‌ها در اثر کمبود تمرکز از بین خواهند رفت. شاید زمانی که فرصت مناسب باشد، وان پلاس ساعت هوشمند خود را راهی بازار کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات