اینستاگرام از الگوریتم جدید برای نمایش تصاویر استفاده می‌کند

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اینستاگرام به طور رسمی اعلام کرده که برای نمایش تصاویر و ویدیوهای کاربران، از الگوریتم جدیدی استفاده خواهد کرد. این الگوریتم به جای نمایش تصاویر به ترتیب تاریخ انتشار، آنها را به ترتیب محبوبیت برای کاربر نمایش می‌دهد. برخی کاربران از این تغییرات اینستاگرام ناراحت هستند و برخی آن را مفید و جذاب می‌دانند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ماه مارس سال جاری میلادی اینستاگرام اعلام کرد قصد دارد تغییرات جدیدی در الگوریتم نمایش تصاویر اجرا کند. این شرکت عنوان کرده بود که تصاویر و ویدیوهایی که کاربران علاقه‌ی بیشتری به آنها دارند، بالاتر از تصاویر دیگر در حساب کاربری آنها نمایش داده خواهد شد. این تصمیم برای بسیاری از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی محبوب، نا‌خوشایند بود.

کاربران مشهور اینستاگرام مانند بازیگران و خوانندگان، از این تصمیم اینستاگرام استقبال نکردند و از این که تصاویرشان همیشه بعد از تصاویر محبوب کاربران برای آنها نمایش داده شود، می‌ترسیدند. به همین دلیل اکثر حساب‌های مشهور این شبکه‌ی اجتماعی از فالورهای خود درخواست کردند تا قابلیت ارسال اعلان (Push Notification) را برای حساب آنها فعال کنند. اعتراضات گسترده‌ای با هشتگ‌های مختلف مانند #TurnMeOn و #LetsStayTogether در این شبکه‌ی اجتماعی رخ داد و بعد از مدتی نیز به نظر می‌رسید که اینستاگرام از این تصمیم خود منصرف شده است.

حال پس از گذشت چندین هفته از این اتفاقات، شبکه‌ی اجتماعی محبوب تصاویر، تصمیم گرفته تا طرح خود را عملی کند. بر اساس الگوریتم جدید، فید با استفاده از یک سیستم یادگیری ماشینی، تصاویری که برای کاربر جذاب‌تر است را بالاتر از تصاویر دیگر نمایش می‌دهد. این سیستم بدین صورت عمل می‌کند که اگر شما محتوای اکانتی در اینستاگرام را بیش از بقیه دوست داشته باشید و تصاویر آن حساب را بیش از بقیه لایک کنید، محتوای آن حساب بالاتر از محتواهای دیگر برای شما نمایش داده خواهد شد. این الگوریتم می‌تواند کاربران را از شر محتواهای تبلیغاتی که حساب‌های مختلف با تعداد بالا در روز منتشر می‌کنند خلاص کند یا حداقل این تبلیغات را بعد از تصاویر محبوب کاربران برای آنها نمایش دهد. الگوریتم جدید بسیار شبیه به الگوریتم فیسبوک است. به هر حال این مورد عجیبی نیست چرا که اینستاگرام یکی از زیرمجموعه‌های فیسبوک است.

اینستاگرام در پستی وبلاگی عنوان کرده که کاربران پس از اجرای الگوریتم جدید،‌ با اشتیاق بیشتری در این شبکه فعالیت می‌کنند و عکس‌های بیشتری را نسبت به قبل لایک می‌کنند. البته باید به این نکته اشاره داشت که کاربران پس از اجرای این الگوریتم بیش از قبل از قابلیت Push Notification استفاده می‌کنند.

نکته‌ی جالب توجه این است که اینستاگرام چندین هفته پیش در توییتی اعلام کرده بود که تغییرات در حال آزمایش هستند و در حال حاضر تغییری روی فید کاربران اتفاق نخواهد افتاد. حال این شبکه‌ی اجتماعی بدون اطلاع قبلی تغییری اساسی اعمال کرده است و کاربران ناراضی زیادی با اشتراک دوباره‌ی توییت چند ماه پیش اینستاگرام، به این حرکت اعتراض کرده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات