فیسبوک به پشتیبانی از اپلیکیشن Notify پایان داد

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از مدت کوتاهی که از معرفی و عرضه اپلیکیشن Notify می‌گذرد، فیسبوک تصمیم گرفته تا به کار آن پایان دهد. این اپ همانطور که از نامش می‌توان حدس زد، به منظور ارسال اخبار و وقایع مهم از منابع خبری به کاربران طراحی شده بود. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آیا اپلیکیشن Notify را به یاد دارید؟ اگر پاسخ شما هم خیر است چیز مهمی را از دست نداده‌اید چراکه این اپ دیگر پشتیبانی نخواهد شد. در واقع فیسبوک به عنوان سازنده این اپلیکیشن، پس از ۷ ماه از زمان انتشار اولیه، به کار آن پایان داد. Notify طراحی شده بود تا نوتیفیکیشن‌های اخبار و موضوعات مهم روز را از منابعی چون بلومبرگ، سی‌ان‌ان و نیویورک تایمز برای کاربران ارسال کند. البته امکان انتخاب منابع به دلخواه کاربر وجود داشت. 

حتی بخشی در این اپلیکیشن تعبیه شده بود که به کاربر امکان می‌داد بتواند بخش‌های مورد نظر خود را از هر ناشر دنبال کند. به عنوان مثال کاربر می‌توانست بخش ورزشی را به جای کل اخبار یک منبع دریافت کند. فیسبوک اعلام کرده که قصد دارد بخش‌های مختلف این اپلیکیشن را در دیگر محصولات خود نظیر اپلیکیشن پیام‌رسان ارائه دهد. این کمپانی همچنین اپ یاد شده را از اپ‌استور حذف خواهد کرد.

برخی منابع اعلام کرده‌اند که این اقدام فیسبوک به منظور ارائه قابلیت‌های اپلیکیشن Notify توسط بات‌های اپلیکیشن مسنجر انجام شده است. برخی از ناشران نظیر سی‌ان‌ان و وال‌استریت‌ژورنال پیش از این بات‌های اختصاصی خود را راه‌اندازی کرده‌اند و بسیاری دیگر از کمپانی‌ها نیز مطمئنا همین اقدام را انجام خواهند داد. برخلاف Notify، ارائه اطلاعات توسط چت‌بات‌ها نیاز به اپلیکیشن جداگانه ندارد، بنابراین کاربران فیسبوک می‌توانند به موارد دلخواه خود در هر زمانی دسترسی داشته باشند.

در ادامه ترجمه آنچه فیسبوک برای TechCrunch ارسال کرده را با هم می‌خوانیم:

«از روز پنج‌شنبه، ما امکانات اپلیکیشن Notifty را در دیگر محصولات فیسبوک نظیر مسنجر ارائه می‌کنیم. علاوه بر این اپلیکیشن یاد شده از اپ‌استور حذف خواهد شد. از زمان انتشار این اپلیکیشن، ما موارد زیادی را یاد گرفتیم که چگونه می‌توان نوتیفیکیشن‌های مورد نظر افراد را به موقع برای آن‌ها ارسال کرد. در واقع افراد با استفاده از Notify می‌توانستند در مورد موضوعات مورد علاقه خود همیشه اخبار و اطلاعات جدید را دریافت کنند تا همیشه بروز باشند.با توجه به اینکه هر ماه بیش از ۹۰۰ میلیون‌ نفر از اپلیکیشن مسنجر استفاده می‌کنند، فکر می‌کنیم که این موقعیت بسیار خوبی برای ناشران است تا افراد بیشتری را نسبت به آنچه به آن علاقمند هستند، بروز نگه‌داشته و مطالب خود را در زمان مناسب‌تری به آن‌ها ارائه دهند.»

نظر شما در مورد این اقدام فیسبوک چیست؟ آیا حدف اپلیکیشن و ارائه قابلیت‌های آن در دیگر محصولات این کمپانی ایده موفقی خواهد بود یا خیر؟ نظرات خود را در این مورد در بخش دیدگاه‌ها با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات