آمنی ویژن سنسور جدید ۱۲ مگاپیکسلی خود را با سایز ۱.۵ میکرونی پیکسل ها معرفی کرد

شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Omnivision را باید یکی از برندهای شناخته شده در حوزه‌ی تولید سنسور‌ دوربین مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند خواند. این کمپانی سنسور جدید ۱۲ مگاپیکسلی را با نام OV12890 معرفی کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

آمنی ویژن از جمله‌ی برترین تولیدکنندگان سنسور مورد استفاده در دوربین گوشی‌های هوشمند است که محصولاتش در محصولات مختلفی نظیر موتو جی ۴ پلاس موتورولا مورد استفاده قرار گرفته است. این کمپانی سنسور جدید ۱/۲.۴ اینچی معرفی کرده که رزولوشن آن ۱۲ مگاپیکسل بوده و مشخصات آن نشان از این دارد که نتایج آن بسیار جالب توجه خواهد بود.

همانطور که اشاره کردیم، سنسور جدید رزولوشنی ۱۲ مگاپیکسلی دارد که می‌توان از آن در ماژول دوربینی با ابعاد ۱۰ در ۱۰ در ۶ میلی متر ستفاده کرد. آمنی ویژن سنسور جدید خود را برای استفاده در دوربین گوشی‌های هوشمند رده بالا توسعه داده است. با استفاده از این سنسور می‌توان علاوه بر تصاویر، ویدیو‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی را با نرخ ۴۵ فریم در هر ثانیه ثبت کند. همچنین باید به قابلیت ثبت ویدیو‌های فول اچ‌دی با نرخ ۲۴۰ فریم در هر ثانیه در کنار ثبت ویدیو‌های 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه نیز اشاره کرد. از جمله‌ی سایر ویژگی‌های این سنسور می‌توان به قابلیت تشخیص فاز روی سنسور در کنار قابلیت HDR اشاره کرد.

جیمز لیو، مدیر ارشد بازاریابی در آمنی ویژن شماری از سیاست‌های این کمپانی را که منتهی به تولید OV12890 شده را تشریح کرده است:

دوربین مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند رده بالا در حال پیشرفت هستند؛ ما می‌بینیم که نبرد کمپانی‌ها برای افزایش رزولوشن پایان یافته و تولیدکنندگان درصدد بهبود عملکرد پیکسل‌ها روی سنسور و اندازه‌ی سنسور‌های مورد استفاده هستند تا دوربین گوشی‌های هوشمند توانایی ثبت ویدیو‌ها و تصاویر با کیفیت را داشته باشند.

با توجه به بهبود فاکتور سیگنال به نویز (SNR) و افزایش حساسیت به نظر می‌رسد گفته‌های مدیر ارشد بازاریابی آمنی ویژن در مورد کیفیت بالای این سنسور صحیح است. سنسور جدید آمنی ویژن با وجود معماری ۱۲ بیت برای سرعت خوانایی بالا، این موضوع را اثبات کرده که کیفیت بالای دوربین تنها وابسته به رزولوشن بالای سنسور نیست.

باید دید که چه محصولاتی از سنسور جدید آمنی ویژن استفاده می‌کنند؛ نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات