نام رسمی اندروید N تا چند ساعت دیگر مشخص می شود (بروزرسانی: Nougat نام رسمی اندروید N)

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید نام‌های مختلفی برای اندروید N پیشنهاد شده و گوگل نیز از کاربران برای انتخاب این نام نظرسنجی به عمل آورده است. اما نهایتا تا چند ساعت دیگر نام رسمی این نسخه از اندروید مشخص می‌شود‌. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

حدود ۴ ماه پیش بود که گوگل اولین نسخه پیش نمایش مخصوص توسعه دهندگان اندروید N را منتشر کرد. از همین رو بسیاری از افراد پس از انتشار این نسخه از اندروید نام‌های مختلفی را برای آن حدس زدند. در هر سال نسخه‌های مختلف اندروید با نام‌های Cupcake، Donut، Eclair، Froyo، Gingerbread، Honeycomb، Ice Cream Sandwich، Jelly bean، Kitkat، Lolipop و Marshmallow نام‌گذاری شده‌اند. با عرضه اندروید N بسیاری بر این باور هستند که نام این نسخه از سیستم عامل موبایلی گوگل Nutella خواهد بود، اما از آنجا که نام یاد شده همانند Kitkat یک برند واقعی نیست امکان دارد این نام انتخاب نشود. در هرحال باید به یاد داشته باشیم که گوگل در سال ۲۰۱۳ طی همکاری با کمپانی Nestle نام KitKat را برای اندروید ۴.۴ انتخاب کرد. گوگل نام نسخه بعدی اندروید را پیش از اعلام رسمی آن با دستگاه‌های نکسوس جدید و امروز مشخص می‌کند.

بر اساس توییتی که امروز صبح از حساب رسمی اندروید منتشر شده، به نظر می‌رسد تنها چند ساعت تا اعلام رسمی نام نسخه بعدی اندروید فاصله داریم. این گفته بدان معنی است که خبر جدیدی در مورد نسخه جدید اندروید از اهالی مانتین‌ویو اعلام اعلام خواهد شد که این خبر نیز همیشه جذاب بوده است. بنابراین با توجه به این موضوع به نظر یک گام دیگر به انتشار نسخه نهایی اندروید N نزدیک‌تر می‌شویم.

از آنجا که تا به کنون نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید N منتشر شده، بسیاری از امکانات و قابلیت‌های این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی گوگل مشخص شده‌اند. در هرحال گوگل می‌تواند در نسخه نهایی موارد دیگری را هم به این نسخه از اندروید اضافه کند. لیست امکانات اندروید N نیز بسیار بزرگ است. همچنین در این نسخه شاهد تغییراتی جزئی در رابط کاربری بوده و در صفحه قفل، نوتیفیکیشن و تنظیمات سریع شاهد این تغییرات هستیم. شاید البته همه از این تغییرات خوششان نیاید. علاوه بر این تغییرات کوچکی هم در اپلیکیشن تنظیمات اعمال کرده است.

بنابراین حالا شما می‌توانید اطلاعاتی را در مورد گزینه‌های تنظمیات مثل وای‌فای مشاهده کنید، بدون اینکه نیاز باشد وارد تنظیمات مربوط به هر گزینه شوید. همچنین شاهد یک منوی اسلادی در اپلیکیشن تنظیمات خواهیم بود. از دیگر ویژگی‌های اندروید N می‌توان به قابلیت چندپنجره‌ای اشاره کرد که نهایتا شاهد ورود آن به نسخه اصلی اندروید هستیم. و حالا این ویژگی به برخی از دستگاه‌های سری نکسوس نیز اضافه خواهد شد. بر اساس برنامه گوگل، قرار است نسخه نهایی اندروید N در سه‌ماهه سوم سال جاری عرضه شود.

بروزرسانی: سرانجام نام رسمی اندروید N مشخص شده و از این به بعد آخرین نسخه‌ی این سیستم عامل معروف را به نام Nougat یا به قول کاربران ایرانی (نوقا، از شیرینی‌های خوشمزه تبریز) می‌شناسیم. البته نام فارسی آن می‌تواند تنها برداشت ایرانی‌ها باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات