گوگل اطلاعات زلزله های اخیر را به نتایج جستجویش اضافه کرد

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
گوگل قابلیت جدیدی را به سرویس جستجویش اضافه کرده که کاربران از طریق آن می‌توانند از زمین لرزه‌های اخیر مطلع شوند. همراه زومیت باشید تا با این ویژگی جدید گوگل بیشتر آشنا شویم.
تبلیغات

گوگل در صدد است تا به دست آوردن اطلاعات در خصوص زمین لزره‌ها را ساده‌تر کند و به همین منظور قابلیت جدیدی را به به سرویس جستجویش اضافه کرده است. اکنون کاربران با جستجوی واژه "Earthquake" یا "Earthquakes near me" می‌توانند از زمین لزره‌های مختلف و حتی زمین لرزه‌هایی که در نزدیکی آن‌ها صورت گرفته مطلع شوند. با جستجوی این واژه‌ها گوگل اطلاعاتی را در کارت‌های مختلفی در خصوص زمین لرزه‌های اخیر نمایش می‌دهد که شامل قدرت زلزله و مرکز آن است. البته اطلاعاتی در خصوص پس‌لزره‌ها نیز در این بخش قرار گرفته است.

اطلاعات نقشه‌برداری ارائه شده نیز برای یافتن مکان‌های تحت تاثیر زلزله‌ها موثر است و از طریق آن‌ها می‌توان پی برد که زلزله در بخش‌های مختلف منطقه چقدر قدرت داشته است. گوگل همچنین نکاتی را نیز در جهت ایمن ماندن از زلزله‌های بعدی ارائه می‌کند.

در ژاپن زمین لرزه‌های زیادی اتفاق می‌افتد و برخی از مردم در ابتدا توئیتر را چک می‌کنند تا از حالات مردم دیگر بعد از زلزله آگاه شوند و به خسارات احتمالی پی ببرند. حال با فعالیت ویژگی جدید گوگل، استفاده از این سرویس می‌تواند بسیار ساده و کاربردی‌تر باشد. البته به نظر می‌رسد که ویژگی مذکور در ایران قابل استفاده نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات