گلکسی اس 8 نیز همچون گلکسی J2 از Smart Glow بهره می برد

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
Smart Glow نام حلقه‌ای در کنار دوربین است که سامسونگ چندی پیش آن را معرفی کرد. تاکنون گفته می‌شد که در گلکسی J2 برای اولین را آن را مشاهده خواهیم کرد اما اخبار جدید حکایت از حضور این ویژگی در گلکسی اس ۸ و گلکسی نوت ۷ نیز دارند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که سامسونگ در نظر دارد برای محصولات آتی‌اش از یک حلقه روشن شونده در کنار لنز دوربین برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها استفاده کند. این حلقه بر اساس گفته سامسونگ Smart Glow نامیده می‌شود. به نظر می‌رسد برای اولین بار در گلکسی J2 شاهد آن خواهیم بود. البته احتمال می‌رود که گلکسی نوت ۷ و گلکسی اس ۸ نیز از این ویژگی بهره ببرند. لازم به ذکر است که SamMobile گزارش داده تلفن‌های هوشمند پیشرفته از این ویژگی استفاده می‌کنند.

در حقیقت این حلقه نوتیفیکیشن‌های مختلف را با روشن شدن به رنگ‌های خاص به کاربر هشدار می‌دهد. برای مثال می‌توان برای تماس‌های خاص رنگ ویژه‌ای را قرار داد تا در صورت مشاهده آن بتوانید خاص بودن تماس را تشخیص دهید. شرایط باتری نیز با استفاده از رنگ‌های گوناگون در این نوتیفیکیشن نمایش داده می‌شود. در زمان عکاسی سلفی با استفاده از دوربین پشتی نیز این حلقه می‌تواند بسیار مفید باشد. بدین صورت که وقتی دوربین صورت کاربر را تشخیص دهد، حلقه به رنگ آبی در می‌آید و بعد از دو ثانیه اقدام به عکس گرفتن می‌کند. از سایر رنگ‌هایی که این حلقه می‌تواند نمایش دهد می‌توان به سبز، سفید، نارنجی و زرد اشاره کرد.

به نظر نمی‌رسد که در گلکسی J2 این حلقه در خصوص وضعیت حافظه داخلی دستگاه نیز هشدارهایی را نمایش دهد. در زمان عکاسی سلفی با دوربین پشتی نیز بخش‌هایی از این حلقه روشن می‌شود تا کاربر را در جهت کادربندی درست یاری کند. البته این حلقه می‌تواند اطلاعاتی در خصوص آب و هوا و سلامتی نیز ارائه کند. SamMobile معقتد است که عملکرد تشخیص ضربان قلب نیز با کمک فلش و دوربین دستگاه انجام می‌شود. البته فعلا به طور دقیق مشخص نیست که چه اطلاعاتی را می‌توان از طریق حلقه مذکور مطلع شد.

به نظر می‌رسد که در گلکسی S8 و برخی از دستگاه‌های تایزنی سری Z شاهد این ویژگی خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات