گیگابایت از مادربوردهای جدید، لپ تاپ فوق باریک و محصولات جدید خود در کامپیوتکس رونمایی کرد

جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
گیگابایت در ایران برای بسیاری از کاربران یک برند کاملا شناخته شده است. این کمپانی که بیشتر به ساخت مادربوردهای با کیفیت و قدرتمندش معروف است، ظاهرا برنامه‌ریزی بسیار بزرگی برای کامپیوتکس ۲۰۱۶ داشته، چراکه محصولات متنوعی را در این رویداد معرفی کرده که از جمله می‌توان به مادربوردهای جدید، لپ‌تاپ‌ فوق باریک Aero 14 اشاره کرد. در ادامه مطلب بازومیت همراه شوید.
تبلیغات

در طی هفته جاری در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ که در تایپه برگزار شده، کمپانی گیگابایت از تعداد زیادی محصول جدید از جمله مادربوردهای جدید، یک لپ‌تاپ فوق باریک به نام Aero 14 و یک خانواده جدید از محصولات تحت برند گیمینگ Xtreme رونمایی به عمل آورد. این شرکت اعلام کرده که به لطف مادربوردهای Z170X-SOC Force LN2 پیش از نمایشگاه کامپیوتکس موفق به ثبت ۵ رکورد جهانی هم شده است.

یک رایانه مخصوص بازی و یک Brix جدید

برای تازه‌کارهای حوزه بازی‌های رایانه‌ای، شرکت گیگابایت چند سیستم کامپکت آماده کرده که Brix Gaming UHD و Gigabyte PC نام دارند. Brix جدید نزدیک به ۲ کیلوگرم وزن دارد. گیگابایت اعلام کرده که این محصول در مدل‌های Core i7 و Core i5 عرضه خواهد شد تا با بودجه پی‌سی گیمرهایی که قصد دارد با هزینه‌ای معقول یک سیستم کوچک با کارایی بسیار بالا داشته باشند، هماهنگ شود. این شرکت اعلام کرده که امکان ارتقا سیستم یاد شده به طور کامل وجود دارد و از کارت‌گرافیک‌های استاندارد دسکتاپ‌ها نیز پشتیبانی‌ می‌کند.

gigabyte

مادربوردهای جدید

گیگابایت  در بخش مادربوردها نیز چند مدل جدید تحت برندهای Ultra Gaming و Designare آماده کرده است. این محصولات به طور خاص بر اساس چیپست‌های X99 اینتل کار می‌کنند که باعث می‌شود قابلیت پشتیبانی از پردازنده‌های Broadwell-E را داشته باشند. این مادربوردهای جدید به صورت رسمی در نمایشگاه کامپیوتکس معرفی شده‌اند که شامل ۴ پردازنده آنلاک شده با ۱۰ هسته و ۲۰ thread است. بردهای جدید X99 همچنین از ویژگی‌های جدید و بسیار جذابی پشتیبانی می‌کند. پیشرفت‌هایی که در پلفترم Broadwell-E صورت می‌گیرند باعث شده تا این مادربوردها برای گیمرها به یک گزینه بسیار مناسب تبدیل شوند.

بر اساس اعلام گیگابایت، مادربوردهای جدید Ultra Gaming از سالید درایوهای M.2 و U.2 پشتیبانی می‌کنند و این کمپانی ویژگی‌های خاصی چون کنترل فن هیبریدی و چراغ‌های فراگیر ال‌ای‌دی را نیز برای این دستگاه در نظر گرفته است. وجود LED فراگیر به سازندگان سیستم‌ها اجازه می‌دهد تا ال‌ای‌دی‌های موجود بر روی مادربورد را کنترل کرده و همچنین ال‌ای‌دی‌های جدیدی را از طریق پین‌های در نظر گرفته شده برای این منظور، به مادربورد اضافه کنند. بنابراین نه تنها گیمرها می‌توانند بیش از یک رنگ را انتخاب کنند، بلکه امکان تعیین روش نوردهی و گسترش نور سیستم نیز برای آن‌ها وجود دارد.

گیگابایت در مورد کنترل فن‌ هیبریدی اعلام کرده افرادی که از مادربوردهای Ultra Gaming استفاده می‌کنند می‌توانند فن‌ یا پمپ را نیز خریداری کنند و از طریق یک کنترلر تمامی این فن‌ها و پمپ‌ها را کنترل کنند.

علاوه بر بردهای جدید Ultra Gaming، گیگابایت مادربورهای جدیدی از سری Designare را نیز معرفی کرده که به طور خاص برای تولیدکنندگان محتوا، طراحان، و هنرمندان دیجیتالی در نظر گرفته شده است. این شرکت اعلام کرده که فرآیند انتخاب مادربورد را برای افرادی که به دنبال محصولی هستند که از پس انجام کارهای آن‌ها و اجرای اپلیکیشن‌های مدنظرشان بر بیاید، آسان کرده است. این بردها از USB 3.1 پشتیبانی می‌کنند. مدل Z170X از سه SSD از نوع Intel NVM پشتیبانی می‌کند که همگی به طور همزمان در حالت RAID 0 کار می‌کنند.

در حال حاضر کمپانی گیگابایت در نمایشگاه کامپیوتکس فقط مادربوردهای سری X99 را در معرض دید قرار داده است. مدل‌های که هم اکنون معرفی شده‌ و به نمایش درآمده‌اند GA-X99-Designare EX, GA-X99-Ultra-Gaming, GA-X99 و Phoenix SLI هستند. این شرکت همچنین از ۵ مادربورد سری 100 رونمایی به عمل آورده که از جمله می‌توان به GA-Z170X-Designare، GA-Z170X-Ultra-Gaming، GA-Z170-UD3 Ultra، GA-H170-Designare، و GA-B150-Gaming TH اشاره کرد.

xtreme

محصولات Xtreme Gaming

خانواده جدید محصولات Xtreme Gaming گیگابایت نیز در کامپیوتکس رونمایی شدند. محصولاتی که تحت این برند تولید می‌شوند به طور بسیار خاصی برای بازی کردن بدون محدودیت در نظر گرفته شده‌ و هدف آن‌ها ارائه بهترین تجربه در گیمینگ است. در مرکز این محصولات، کارت‌گرافیک‌های گیمینگ GTX 1080 G1 است که مدتی قبل بر اساس پردازنده‌های گرافیکی جدید Pascal انویدیا کار می‌کنند.

از جمله دیگر محصولات ارائه شده می‌توان به منبع تغذیه XP1200M، صفحه‌کلید مکانیکی XK700، موس گیمینگ XM300 با سنسور نوری ۶۴۰۰dpi، هدفون مخصوص گیمینگ XH300 با واحد درایور ۵۰ میلی‌متری و باز تولیدکننده باس و در نهایت دو کیس مخصوص بازی اشاره کرد. کیس‌های جدید مورد بحث XC700 و XC300 نام دارند و از چندین پردازنده گرافیکی پشتیبانی می‌کنند. این محصولات همچنین از نور پس‌زمینه RGB بهره می‌برند.

aero 14

 لپ‌تاپ فوق باریک Aero 14

گیگابایت با ارائه Aero 14 به بازار لپ‌تاپ‌های قدرتمند فوق‌ باریک پیوست. این محصول به نوعی برای پی‌سی‌ گیمرها نیز مناسب است و از پردازنده GTX 970M انویدیا بهره برده و ضخامت آن ۱۹.۹ میلی‌متر است. امکانات پایه‌ای این محصول شامل خروجی HDMI 2.0، یک پورت USB 3.1 نوع C، یک درایور M.2 PCIe Gen 3 x4 و حافظه پردازشی DDR4 می‌شود.

بر طبق لیست کوتاهی که از مشخصات فنی این دستگاه منتشر شده، مدل‌های مختلف این لپ‌تاپ از نسل ششم پردازنده‌های Core i7 اینتل بهره می‌برند. کارت گرافیک این محصولات GeForce GTX 965M یا GTX 970M است و صفحه‌نمایش آن‌ها از نوع IPS بوده و رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را ارائه می‌کند. در واقع دو پورت خروجی ویدیو بر روی لپ‌تاپ جدید گیگابایت وجود دارد. این محصول مجهز به یک درگاه mini-Display است که از ویدیوهای 4K نیز پشتیبانی می‌کند. دو اسلات نیز برای حافظه رم DDR4 در نظر گرفته شده و باتری این محصول نیز ۹۴.۲۳ وات‌ساعت است. بنا به اعلام شرکت سازنده این لپ‌تاپ، با هر بار شارژ می‌توان تا ۱۰ ساعت با آن کار کرد.

به دلیل بهره گرفتن از لیتوگرافی نانویی، Aero 14 یک نمایی خاص و کم‌نظیر دارد و گیگابایت در گفتگو مطبوعاتی خود در این مورد بیان داشته که فرآیند منحصر به‌فرد و سازگار با محیط بکار گرفته شده در Aero 14 باعث شده تا نمای آن سه بعدی به نظر بیاید و این در حالی است که حس خوب آلومینیومی بودن بدنه آن نیز همچنان القا می‌شود. Aero 14 در سه رنگ مشکی، سبز و نارنجی در دسترس مشتریان خواهد بود. این محصول قابلیت حمل بسیار بالایی دارد و با وجود طراحی بسیار باریک آن از جنس فلز بسیار با کیفیت ساخت شده است.

مادربورد سروری gigabyte

مدل‌های بیشتر و رکورد شکنی

از آنجا که گیگابایت در حال حاضر تعدادی مادربورد مخصوص سرور نیز به نمایش گذاشته، می‌توان گفت این شرکت بازار حرفه‌ای را نیز فراموش نکرده است. دو مورد از این محصولات که MW70 و MW70-SV0 نام دارند، از جدیدترین نسل پردازنده‌های Xeon V3/V4 اینتل بهره می‌برند. این دستگاه‌ها از رم‌های پردازشی DDR4 که بر روی ۲۴۰۰ مگاهرتز تنظیم شده‌اند، پشتیبانی می‌کنند و نیز امکان استفاده همزمان از ۳ کارت گرافیک انویدیا را در حالت SLI دارند. این محصولات پورت‌های مخصوص حافظه ذخیره‌سازی بیشتری را در دسترس کاربر قرار می‌دهند. علاوه بر این MW21-SE0 نیز محصول ارزان‌قیمت‌تر گیگابایت است که از پردازنده‌های Xeon E3 V5 اینتل بهره می‌برد.

گیگابایت همچنین از مادربوردهای MB10-DS0 و mini-ITX نیز رونمایی به عمل آورده که از پردازنده‌های هشت هسته‌ای Xeon D-1541 اینتل پشتیبانی می‌کنند و امکان استفاده از ۴ گیگابایت رم پردازشی DDR4 کلاک شده بر روی فرکانس ۲۴۰۰ مگاهرتز را نیز دارند. 

در کنار مادربوردهای سرور، گیگابایت محصولی به نام EL-20-3700-32GB را ارائه کرده که در واقع می‌توان آن را دستگاهی دانست که بخشی از اینترنت اشیاء به حساب می‌آید. این محصول از پردازنده Pentium اینتل بهره می‌برد و امکانات ارتباطی کاربردی‌ای مانند دو پورت اترنت ۲ گیگابایتی، شبکه بیسیم 3G، وای‌فای، بلوتوث، USB 3.0 و USB 2.0، پورت سریال و ... را در دسترس قرار می‌دهد. این دستگاه حتی با منبع تغذیه‌های ۱۲ و ۱۹ ولتی هم کار می‌کند.

در نهایت گیگابایت اعلام کرده که لطف مادربوردهای Z170X-SOC Force LN2، کمی پیش از شروع نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۶ موفق به شکستن ۵ رکورد در بخش آورکلاکینگ شده است. بنچمارک‌هایی که برای این رکوردها مورد استفاده قرار گرفته‌اند 3DMark05, 3DMark06, 3DMark 2001 SE و Aquamark هستند. بنا به اعلام HWBot، مادربورد مورد اشاره از نظر گرافیکی در بنچمارک‌ Aquamark امتیاز ۷۱۳۳۸۵ و در DMark 2001 SE امتیاز ۲۰۴۱۳۵ را کسب کرده است. این مادربورد همچنین موفق به کسب امتیاز ۶۶۰۶۶ در بنچمارک 3DMark06 شده است.

نظر شما در مورد محصولات جدید گیگابایت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات