اوبر 3.5 میلیارد دلار سرمایه از عربستان دریافت کرده است

جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
اوبر یکی از مطرح‌ترین سرویس‌های کرایه‌ی خودرو در جهان است که تلاش می‌کند با افزایش سرمایه، حوزه‌ی فعالیت‌های خود را گسترش دهد. به تازگی عربستان سعودی ۳.۵ میلیارد دلار در اوبر سرمایه‌گذاری کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اخیرا خبری منتشر شده که عربستان سعودی ۳.۵ میلیارد دلار در سرویس اوبر سرمایه‌گذاری کرده است. فایننشیال‌تایمز از این اقدام به عنوان بزرگترین سرمایه‌گذاری مستقل دولتی در یک کمپانی عمومی یاد کرده است. این سرمایه‌گذاری از منبع ثروت پادشاهی عربستان انجام شده و در حال حاضر ارزش اوبر به ۶۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.

اوبر از سال ۲۰۱۴ میلادی در عربستان فعالیت خود را آغاز کرده و یاسر الرومَیان، رییس صندوق سرمایه‌گذاری عام عربستان در بیانیه‌ی خود از نقش این سرمایه‌گذاری در برنامه Vision 2030 سعودی‌ها در کاهش اتکا به صنعت نفت سخن گفته است.

بعد از این سرمایه‌گذاری، رومیان به عنوان یکی از اعضای اوبر اعلام خواهد شد ولی هنوز اوبر برنامه‌ی مشخصی از گسترش فعالیت‌های خود در عربستان اعلام نکرده است. همچنین باید اشاره کنیم از آنجایی که رانندگی زنان در عربستان ممنوع است، ۸۰ درصد کاربران سرویس اوبر در این کشور را زنان تشکیل می‌دهند.

تراویس کالانیک، مدیر عامل اوبر اعلام کرده تجربه‌ی ما در عربستان سعودی نمونه‌ی بارزی از نحوه‌ی خدمت‌رسانی اوبر به مسافران، رانندگان و حتی خدمات شهری است. وی اعلام کرده ما به دنبال همکاری با دولت این کشور هستیم تا از اصلاحات اجتماعی و اقتصادی حمایت کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات