مایکروسافت، اپلیکیشن مخصوص ایمیل و تقویم را برای هولولنز منتشر کرد

جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
واقعیت افزوده پدیده‌ی تازه‌ای است که برای تغییر سبک زندگی ما وارد مرحله‌ی تازه‌ای شده است. یکی از مهمترین محصولات در این حوزه هولولنز مایکروسافت است که حالا اپلیکیشن‌های ایمیل و تقویم برای آن منتشر شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

ابزارهای واقعیت افزوده مانند هولولنز مایکروسافت با تغییر سبک زندگی ما وارد مرحله‌ی جدیدی شده‌اند. قرار است واقعیت افزوده تجارب جدیدی چون تبدیل اتاق نشمین به صحنه‌ای از یک بازی ویدیویی یا تغییر نگرش ما نسبت به دنیا را در اختیار کاربران قرار دهند. اما پیش از همه‌ی این موارد انجام کارهای ساده و پایه‌ای مهمترین چیزی است که باید به آن پرداخته شود. مایکروسافت مهمترین شرکتی است که نسبت به این موضوع به خوبی اشراف دارد.

امروز ردموندی‌ها اپلیکیشن مخصوص سرویس ایمیل آت‌لوک و تقویم خود را برای هدست واقعیت افزوده‌ی هولولنز منتشر کردند. این اپلیکیشن‌ها مانند دیگر برنامه‌ی ایمیل و تقویم به نظر می‌رسند با این تفاوت که تصاویر آنها را به صورت واقعیت مجازی به شما نمایش می‌دهند.

مایکروسافت تلاش کرده تا در نسخه‌ی هولوگرافیک اپلیکیشن‌های جدید کمی تغییرات ایجاد کند، در غیر این صورت از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسخه‌های دسکتاپ دیده نمی‌شود. در حالی که هولولنز واقعی هنوز محدودیت‌هایی دارد ولی در نسخه‌ی دموی جدید تصاویر به صورت پنجره کامل نشان داده می‌شود. در حال حاضر نمی‌توان از اپلیکیشن‌های جدید به صورت تمام صفحه استفاده کرد، مگر اینکه پنجره‌ی آت‌لوک را بر روی سطحی کوچکتر مشاهده کنید تا بتوانید کل محتویات را در اختیار داشته باشید.

مایکروسافت اعلام کرده می‌توانید صندوق دریافتی ایمیل‌ها یا برنامه‌ی تقویم خود را به دیوار سنجاق کنید و با نگاه کردن به محدوده‌ی مشخص شده با اپلیکیشن‌های خود تعامل داشته باشید. این روش به شما کمک می‌کند تا وقتی در دنیای واقعی از محتوای دیجیتال استفاده می‌کنید، بتوانید به صورت همزمان و لحظه‌ای ایمیل‌های خود را بخوانید.

چون اپلیکیشن‌های Outlook Mail و Calendar اپلیکیشن‌های یونیورسال ویندوز هستند، تیم توسعه‌دهندگان مایکروسافت می‌تواند به سادگی آنها را روی هولولنز پورت کند، چون این دستگاه از ویندوز 10 بهره می‌برد.

در حالی رواج یافتن استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی در محیط‌های کاری در شرایط فعلی کمی دور از ذهن است ولی مایکروسافت قصد دارد به همین مسیر ادامه دهد تا نرم‌افزارهای مورد نظر کاربردی‌تر شوند. از آنجایی که توسعه‌دهندگان بیشتری روی کاربردی بودن اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده کار می‌کنند، به نظر می‌رسد به زودی هولولنز قابلیت‌های بیشتری از آنچه در حال حاضر دارد را ارائه خواهد کرد.

در حال حاضر این هدست با قیمت ۳ هزار دلار تنها از طریق سایت‌های مشخص مایکروسافت برای توسعه‌دهندگان منتخب ارائه شده است. اولین مرحله‌ی تحویل هولولنز از ماه مارس آغاز شده و به زودی باید شاهد شتاب گرفتن عرضه‌ی اپلیکیشن‌هایی باشیم که از توانایی‌های منحصر به فرد این هدست واقعیت افزوده بهره می‌برند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات