تدوین استاندارد شارژرهای بیسیم برای خودروهای برقی توسط SAE

جمعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ساخت و تولید شارژر‌های یکسان و قابل استفاده برای انواع مختلف دستگاه‌ها، نیازمند استانداردی جامع و مناسب است. جامعه‌ی مهندسان خودرو SAE نیز در همین راستا در حال تدوین استانداردی جامع برای شارژر‌های بیسیم خودرو‌های برقی هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

حفظ محیط زیست در دوران فعلی امری سخت و نیازمند تلاش بسیار است. به خصوص زمانی که خودرو‌های برقی همه‌گیر شوند؛ این محصولات نیازمند اتصال به پایگاه‌ها شارژ توسط رابط مخصوص خود هستند. خوشبختانه سازمان بین‌المللی مهندسان خودرو SAE در حال تدوین استاندارد جامعی برای تکنولوژی شارژ بیسیم خودروها است.

اخبار مربوط به تدوین استاندارد جامع شارژ بیسیم خودرو‌ها توسط SAE، ابتدا در کنفرانس خودروهای شهری برقی در ایالت یوتا کشور ایالات متحده منتشر شد. اکنون جزسیات بیشتری از این استاندارد منتشر شده است؛ سازمان بین‌المللی مهندسان خودرو در جامع‌ترین استاندارد تکنولوژی شارژ بیسیم خودرو‌های برقی استفاده از فرکانس متداول ۸۵ کیلوهرتز را توصیه کرده و هم‌چنین به تعریف چهار سطح انتقال شارژ پرداخته‌اند که به ترتیب برابر با ۳.۷، ۷.۷، ۱۱ و ۲۲ کیلوووات است. این سازمان اعلام کرده است که تکنولوژی‌های شارژ سریع‌تر نیز در آینده به این چهار سطح افزوده خواهند شد.

شارژ بیسیم

به دلیل ترغیب خودروسازان توسط SAE برای استفاده از یک فرکانس مشخص برای شارژ خودرو، مالکان وسایل نقلیه بدون نگرانی از تطابق و ایجاد هرگونه مشکلی از این بابت، قادر به خودروی الکتریکی خود توسط هر ایستگاه شارژی خواهند بود. با این که تکنولوژی شارژ بیسیم در وهله‌ی اول برای ساخت ایستگاه‌ها شارژ به کار گرفته خواهد شد، اما SAE با دید آینده‌نگرانه قصد دارد نکات لازم در این استاندارد جامع را برای ساخت و توسعه‌ی شارژر‌های برای شارژ خودرو هنگام حرکت نیز، در نظر بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات