جزییاتی که موجب جذاب‌ تر شدن خودروها می شوند

جمعه ۱۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
از زمان ظهور خودروها، همواره خودروسازان ایده‌های جدید و ناب و گاه خاص خود را برای طراحی و ساخت خودروها به کار می‌گرفتند. برخی از این ویژگی‌ها خیلی مشخص و واضح نیست و نیاز به دقت بسیار جهت تشخیص آن است. در ادامه، برای آشنایی با ویژگی‌هایی از خودروها که شاید از آن اطلاع نداشته باشید، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خودروسازان همواره سعی بر بهبود توانایی‌های محصولات خود هستند و از هیچ تلاشی در این راستا فروگذار نیستند. به همین دلیل شاهد تعبیه‌ی برخی جزئیات در خودروها هستیم که شاید عموم مردم هیچ گاه متوجه این دسته از ریزه‌کاری‌ها و دلیل تعبیه‌ی آن‌ها نشوند. در ادامه می‌توانید برخی از این دسته جزئیات به کار رفته در خودروها را مشاهده کنید.

۱. دسته‌دنده‌ی لوتوس اگزیج اسپرت ۳۵۰

Lotus

دسته‌دنده‌ی به‌کاررفته در لوتوس اسپرت ۳۵۰ بسیار زیبا و برازنده است، اما لوتوس تنها به این دلیل از آن استفاده نکرده است. این دسته‌دنده موجب کاهش حدود ۳ کیلوگرمی وزن می‌شود که به سبک شدن خودرو کمک می‌کند.

۲. کیلومترشمار لکسوس LFA

Lexus

اخیراً بسیاری از خودروها صفحه‌کیلومتر خود را دیجیتالی کرده‌اند، اما وقتی شرکت لکسوس مدل LFA را معرفی کرد، عنوان کرد که استفاده از این صفحه کیلومتر دیجیتالی‌، دلیل خاصی دارد. این موضوع به دلیل شتاب و سرعت زیاد LFA V10 است که نشانگر مکانیکی دقت خود را در نمایش سرعت از دست می‌دهد و همین موضوع موجب استفاده از نوع دیجیتالی آن شد.

۳. رینگ‌های فورد موستانگ شلبی GT۳۵۰R

Ford Mustang

رینگ‌های فورد موستانگ شلبی GT350R از جنس فیبر کربن و بسیار زیبا و سبک هستند و هرکدام تقریباً ۸ کیلوگرم وزن دارند و به‌طورکلی موجب کاهش ۲۷ کیلوگرمی وزن غیروارده و کاهش ۴۰ درصدی اینرسی دورانی می‌شود. همه‌ی این‌ها، شتاب‌گیری و کنترل بهتر خودرو را به همراه دارد.

۴. پیچ‌های پاگانی هوایرا

Pagani

هدف از طراحی و ساخت پاگانی هوایرا این بود تا در زمره‌ی سریع‌ترین خودروهای جهان قرار گیرد، اما علاوه بر این، جز آثار هنری نیز محسوب می‌شود. مثلاً پیچ‌های آن را در نظر بگیرید. این پیچ‌ها از جنس تیتانیوم و برای افزایش نسبت استحکام به وزن به کار گرفته شده است. بر روی هرکدام از این پیچ‌ها لوگوی حک‌شده‌ی پاگانی می‌درخشد.

۵. دکمه‌ی استارت پورشه ۹۱۱

Porsche 911

برای رانندگانی که آشنایی چندانی با محصولات پورشه ندارند، وجود کلید استارت در سمت چپ فرمان، جالب و تعجب‌آور است و این سؤال پیش می‌آید که چرا آن را مانند خودروهای دیگر در سمت راست فرمان قرار ندادند؟ شرکت پورشه علت این موضوع را این‌گونه عنوان کرده است که می‌توانید به‌محض روشن کردن خودرو و به‌سرعت و بدون فوت وقت، خودرو را در دنده قرار داده و حرکت کنید.

۶. چراغ‌های جلوی دوج چلنجر هلکت

Dodge Chalanger

موتور دوج چلنجر هلکت قدرت زیادی را تولید می‌کند و برای تولید این حد از توان نیاز به سوخت و هوای زیادی دارد. به‌منظور ورود هوای بیشتر به موتور، مهندسان ورودی هوایی را در میان چراغ‌های جلوی سمت راننده تعبیه کرده‌اند.

۷. آرم شورلت کامارو Z/28

Chevi Camaro

مشابه هلکت، کامارو Z/28 نیز یک ورودی هوای مخفی در جایی که حتی به مخیله هم نمی‌رسد، دارد. مهندسان جنرال موتورز میان آرم شورلت را خالی کرده‌اند تا هوا اجازه‌ی ورود را برای خنک کردن موتور، پیدا کند.

۸. ستون‌های آکورا NSX

Acura NSX

نیاز خودروسازان برای تقویت استحکام سقف خودرو موجب شده تا ستون‌های خودرو عریض‌تر از گذشته شوند و درنتیجه، دید خارجی کاهش می‌یابد؛ اما برای آکورا NSX جدید، هوندا از فناوری جدیدی با نام 3DQ استفاده کرده تا این ستون‌ها مستحکم‌تر و باریک‌تر از گذشته شود.

۹. زوزه‌های پیشرانه‌ی مزدا میاتا ND

Mazda Miata

این روزها، تقریباً همه‌ی خودروها به همراه کاور موتور به فروش می‌رسند. این کاور‌ها باعث می‌شوند که صدای زوزه‌ی موتور خودرو صاف‌تر و نویز کمتری داشته باشد اما از طرفی موجب افزایش وزن خواهد شد. مزدا این کاور را از مدل جدید میاتای خود حذف کرده است.

۱۰. اسپویلر شورلت کوروت Z06

Corvette

در برخی خودروها، اسپویلرها قطعاتی کاملاً تزیینی به شمار می‌روند، اما در خودرویی مانند کوروت Z06، اسپویلر عقبی به‌منظور کنترل جریان هوایی مورد اهمیت است؛ اما وقتی اسپویلر Z06 در مسیر دید عقب قرار می‌گیرد، دید راننده مختل می‌شود. شورلت این موضوع را با شفاف کردن قسمت میانی اسپویلر به‌جای مات بودن حل کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات