فولکس واگن کارخانه تولید باتری خودروهای الکتریکی را در چین راه‌اندازی می کند

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
فولکس واگن برای تامین باتری خودروهای الکتریکی خود، به احداث کارخانه‌ی تولید باتری در کشور چین می‌پردازد. چین با توجه به بازار خودروی ایده‌آل خود و نیروی کار مقرون به صرفه، بهترین گزینه برای فولکس واگن به شمار می‌رود. برای اطلاع از برنامه‌های فولکس واگن، با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فولکس واگن در استراتژی جدید خود برای خروج از بحران رسوایی دیزل و بازگشت به روز‌های اوج، بیش از ۳۰ خودرو الکتریکی را تا ۱۰ سال آینده به بازار عرضه خواهد کرد. حال غول خودروسازی اروپا، کشور چین را برای احداث اولین کارخانه‌ی مخصوص تولید باتری خودرو‌های الکتریکی، انتخاب کرده است. 

کشور چین سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای تبدیل ناوگان خودروهای سوختی متداول خود به نمونه‌های الکتریکی پاک کرده است. فولکس‌واگن نیز به همین دلیل این کشور را برای احداث تجهیزات جدید خود جهت تولید خودروهای الکتریکی انتخاب کرده است. این شرکت برنامه‌ریزی لازم را برای فروش دو تا سه میلیون خودرو الکتریکی در سال ۲۰۲۵ کرده است. فولکس واگن هم‌چنین در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰ میلادی ۳۰ درصد از تولیدات خود را به انواع خودروهای الکتریکی اختصاص دهد.

استراتژی جدید فولکس واگن با نام «استراتژی با هم ۲۰۲۵» چالش‌های بزرگی را در پیش‌روی این شرکت ایجاد خواهد کرد. در حال حاضر ظرفیت تولید تمام شرکت‌های تولید باتری خودروهای الکتریکی در جهان برابر با ۲۷ گیگاوان ساعت است. این در حالی است که باتری مورد نیاز برای تامین خودروهای تولیدی فولکس واگن در سال ۲۰۲۵، برابر با ۱۵۰ گیگاوات ساعت است. 

این موضوع بدین معنی است که فولکس واگن باید حداقل ۱۰ کارخانه تولید باتری با سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورو برای هر یک از آن‌ها، راه‌اندازی کند. این که چه میزان از این سرمایه‌گذاری توسط فولکس‌واگن و سایر تامین‌کنندگان انجام خواهد شد، هنوز مشخص نیست. با این حال چین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های خودروهای الکتریکی، مکان بسیار مناسبی برای احداث کارخانه‌های تولید لوازم مورد نیاز این دسته از خودروها است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات