قابلیت بیدار شدن نمایشگر در iOS 10 را غیرفعال کنید

پنج‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اپل با سیستم عامل iOS 10،‌ ویژگی مفیدی تحت عنوان بیدار شدن نمایشگر با بلند کردن گوشی (Raise to Wake) را به جمع قابلیت‌های دیگر iOS اضافه کرد. این قابلیت دقیقا عملکردی مانند دیگر گوشی‌های هوشمند اندرویدی را دارد. همراه زومیت باشید تا این قابلیت را غیرفعال کنیم.
تبلیغات

شرکت اپل قابلیت جدیدی به نام Raise to Wake را به سیستم عامل iOS 10 افزوده است که همانند گوشی‌های هوشمند اندرویدی، هنگام بلند کردن گوشی نمایشگر آن به طور خودکار روشن شده و صفحه‌ی قفل گوشی همراه با همه‌ی اعلانیه‌های احتمالی موجود کاربر را نمایش می‌دهد. این قابلیت فعلا در آیفون‌های دارای پردازنده‌ی روی برد M9 از قبیل آیفون 6s، آیفون 6s پلاس و آیفون SE عمل خواهد کرد.

اگر چه مشابه این قابلیت را قبلا در دستگاه‌های هوشمند اندرویدی تحت عنوان Ambient Display یا نام‌های دیگر مشاهده کرده‌ایم، اما جای بسی خوشحالی است که iOS هم از چنین قابلیت مفیدی برخوردار شده است. این قابلیت از پردازنده‌ی M9 برای تعیین ایستاده بودن یا نبودن گوشی استفاده می‌کند.

با این حال، کاربرانی هم وجود دارند که احتمالا اشتیاقی به استفاده از چنین قابلیت‌های جدیدی را نداشته و قصد غیرفعال کردن آن را دارند. به دلیل این که ممکن است این قابلیت میان همه‌ی کاربران سیستم عامل iOS محبوب نباشد، راهنمای کوتاهی را برای غیرفعال کردن فوری این قابلیت گردآوری کرده‌ایم که در ادامه‌ی مقاله مراحل انجام آن را بیان خواهیم کرد.

گام اول

به طور معمول در سیستم عامل iOS، ویژگی مورد نظر ما در نرم‌افزار Settings آن قرار دارد. پس از اجرای این نرم‌افزار، باید به بخش Display & Brightness مراجعه کنید.

بیدار شدن نمایشگر iOS 10

گام دوم

پس از ورود به این بخش، دکمه‌ی لغزنده‌ی جدید مربوط به Raise to Wake را مشاهده خواهید کرد. اگر کاربر آیفون 6، آیفون 6 پلاس و نسخه‌های قدیمی‌تر هستید، نمی‌توانید دکمه‌ی لغزنده‌ی یاد شده را مشاهده کنید. در واقع همان طور که قبلا هم اشاره شد، ویژگی یاد شده در هیچ کدام از آن‌ها عمل نخواهد کرد.

بیدار شدن نمایشگر iOS 10

گام سوم

به سادگی بر روی دکمه‌ی لغزنده‌ی مربوطه ضربه بزنید تا دیگر هنگام بلند کردن آیفون، نمایشگر آن روشن نشود.

بیدار شدن نمایشگر iOS 10

نظر شما عزیزان در مورد کاربردی بودن یا نبودن این قابلیت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات