یک ثانیه از اینترنت چگونه می گذرد؟

چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینترنت یا همان دنیای مجازی که به موازات دنیای واقعی در آن نیز زندگی می‌کنیم، هر روز شلوغ‌تر و بزرگ‌تر از پیش می‌شود، از این‌رو حجم اطلاعات رد و بدل شده نیز بیش از پیش افزایش پیدا می‌کند. در ادامه به بررسی وضعیت اینترنت در طول یک ثانیه می پردازیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همه‌ی ما می‌دانیم که اینترنت یک فضای مجازی بسیار شلوغ است، اما میزان این در هم پیچیدگی و شلوغ بودن چه اندازه است؟ برای مثال می‌توان در طول یک ثانیه بیش از ۲٫۰۰۰ تماس صوتی در اسکایپ آغاز شده و بیش از ۷۰۰ تصویر در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام آپلود شده و به اشتراک گذاشته می‌شود.

براساس اطلاعات اریک برانتنر که گزارش خود را در Motherboard منتشر کرده، گستره‌ی استفاده از اینترنت روز به روز بیشتر می‌شود، بطوریکه در حال حاضر بیش از ۳.۴ میلیارد نفر از جمعیت کره‌ی خاکی که بالغ بر ۴۶.۱ درصد از ساکنان کره‌ی زمین را شامل می‌شود، به اینترنت دسترسی دارند. در طول یک هفته، جوانان که بیشترین مصرف کنندگان اینترنت هستند، به طور متوسط بیش از ۲۷ ساعت را در این دنیای مجازی صرف می‌کنند.

به طور حتم ظهور و پیشرفت گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها نقش تاثیرگذاری در افزایش کاربران اینترنت و افزایش میزان ساعت استفاده از این دنیای مجازی را بر عهده دارند، چراکه با استفاده از گجت‌های هوشمند موبایل می‌توان در کسری از ثانیه به اینترنت دسترسی داشته و محتوای مورد نیاز خود را در اختیار گرفت بدون آنکه نیاز به استفاده از رایانه‌ی شخصی یا لپ‌تاپ باشد.

با در نظر داشتن تمام موارد فوق، در ادامه نگاهی به آمار و ارقام مربوط به اتفاقاتی که در طول یک ثانیه در اینترنت می‌گذرد، خواهیم داشت.

در طول یک ثانیه بیش از ۳۵٫۹۵۰ گیگابیت از اطلاعات در اینترنت جابجا می‌شود که تقریبا برابر ۵٫۸۰۰ کپی از اولین فیلم مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها با رزولوشن اچ‌دی است. این فیلم که Lord of The Rings: The Fellowship of the Ring نام دارد را نمی‌توان در زمره‌ی فیلم‌هایی با زمان کوتاه دسته بندی کرد.

در طول یک ثانیه کاربران بیش از ۵۴٫۹۰۷ جستجوی گوگل انجام داده، ۷٫۲۵۲ توئیت منتشر کرده و بیش از ۱۲۵٫۴۰۶ ویدیو را در یوتیوب مشاهده می‌کند. همچنین باید به ارسال بیش از ۲٫۵۰۱٫۰۱۸ ایمیل ارسال می‌شود. البته باید به این موضوع اشاره کرد که این آمار هر روز با افزایش تعداد کاربران اینترنت بیشتر و بیشتر می‌شود.

Internet Live Stats تعداد وب‌سایت‌هایی را که هم‌اکنون آنلاین هستند، بیش از یک میلیارد عدد عنوان کرده است. تعداد کاربران فعال فیسبوک بش از ۱.۷ میلیارد نفر گزارش شده است. Internet Live Stats اطلاعات جمع آوری شده را با استفاده از بیش از ۲۵۰ منبع مختلف به دست آورده است و در این بین از الگوریتم‌های خود نیز به منظور انجام برآوردهای صحیح استفاده کرده است.

البته شماری از کمپانی‌ها تعداد کاربران خود را به همراه سایر آمار بصورت شفاف گزارش می‌دهند. برای مثال سرویس استریم ویدیوی نتفلیکس اعلام کرده که هر روز بیش از ۱۲۵ میلیون ساعت شو و ویدیو در این شبکه دیده می‌شود. با نگاهی به گذشته می‌توان سرعت رشد اینترنت را در کار سرعت رشد فناوری‌های مورد استفاده در آن مشاهده کرد، بطوریکه در سال ۱۹۹۹ گوگل برای ایندکس کردن ۵۰ میلیون صفحه بیش از یک ماه زمان نیاز داشته، حال آنکه امروزه گوگل این میزان صفحه را در کمتر از یک دقیقه ایندکس می‌کند.

در صورتی که علاقه دارید تا آمار بیشتر و زنده‌تری را از وضعیت اینترنت مشاهده کنید، پس می‌توانید به وب‌سایت Live Internet Stat مراجعه کنید.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات