کوالکام تراشه های اسنپدراگون را برای پشتیبانی از پروژه تانگوی گوگل بهینه سازی می‌کند

چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام اعلام کرده که پردازنده‌های سری اسنپدراگون خود را به منظور پشتیبانی بهتر از فناوری واقعیت افزوده‌ی پروژه‌ی تانگوی گوگل، بهینه‌سازی می‌کند. از جمله‌ی تراشه‌هایی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند باید به اسنپدراگون ۶۵۲ و ۸۲۰ اشاره کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

کوالکام امروز اعلام کرد که پردازنده‌های سری اسنپدراگون خود را برای پشتیبانی از فناوری واقعیت افزوده‌ی پروژه‌ی تانگوی گوگل، بهینه سازی می‌کند. بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی تراشه در جهان دو پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۵۲ و اسنپدراگون ۸۲۰ را دارای قابلیت پشتیبانی از این فناوری خوانده است. فناوری تانگو امکان مشاهده‌ی اطلاعات و داده‌های انیمیشنی را روی تصاویری از دنیای واقعی برای کاربران روی تبلت یا گوشی هوشمند امکان پذیر می‌کند. برای مثال با استفاده از تانگو می‌توان نحوه‌ی چینش یک صندل یا مبل را به هنگام خرید از فروشگاه در دکوراسیون منزل مشاهده کرد. با توجه به اینکه کوالکام نیز به صف کمپانی‌های حامی پروژه‌ی تانگو پیوسته، می‌توان انتظار داشت این فناوری به زودی بصورت همه‌گیر راهی بازار شود. کمپانی چینی لنوو نیز از جمله‌ی حامیان پروژه‌ی تانگو است.

براساس برآوردهای صورت گرفته انتظار می‌رود بازار واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۰ ظرفیتی ۱۲۰ میلیارد دلاری داشته باشد.

کوالکام به این موضوع اشاره کرده که تراشه‌های سری ۶۰۰ و سری ۸۰۰ اسنپدراگون از فناوری تانگو پشتیبانی خواهند کرد. تمام سنسور‌ها و الگوریتم‌های مورد استفاده برای استفاده از فناوری تانگو توسط پردازنده‌ی اسنپدراگون میزبانی خواهد شد. این موضوع استفاده از پردازنده‌ی کمکی برای انجام پردازش‌های مورد نیاز تانگو را غیرضروری کرده و از این‌رو مصرف انرژی نیز کاهش می‌یابد. میزان انرژی مصرف شده برای پشتیبانی از پروژه‌ی تانگو کمتر از ۲ وات است که استفاده از آن در گوشی‌های هوشمند را توجیه پذیر می‌کند.

نظر شما در مورد پروژه‌ی تانگوی گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات