معرفی Mi Box 3 Enhanced شیائومی

چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
شاید شیائومی را بیشتر با گوشی‌های هوشمند معروف این شرکت بشناسید، اما این شرکت معروف چینی تاکنون محصولات مختلفی را در دسته‌های گوناگون معرفی و عرضه کرده است. امروز قصد داریم نسخه Enhanced از mi Box 3 شیائومی را مورد بررسی قرار دهیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

دستگاه‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها یک مانیتور یا تلویزیون معمولی را هوشمند کنید. حتی با گجت‌های جدید لازم نیست یک تلویزیون کاملا هوشمند خریداری کنید و به‌جای آن می‌توانید از مبدل‌هایی مانند Apple TV یا mi Box استفاده کنید تا به انواع محتواهای مختلف دسترسی پیدا کنید. تماشای آخرین برنامه‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها، دیدن تصاویر در اندازه‌ای به بزرگی تلویزیون شما، صحبت کردن با تلویزیون و درخواست انجام کار‌های مختلف تنها بخش‌های کوچک اما بسیار جذاب و کارآمدی هستند که این مبدل‌ها می‌توانند در اختیار شما قرار دهند.

این روز‌ها اینترنت می‌تواند به هر وسیله‌ای جان تازه‌ای ببخشد و آن را چندین برابر قدرتمند و کاربردی‌تر کند. این موضوع برای mi Box شیائومی نیز حکم معجزه‌ای دارد که این دستگاه کوچک را به یکی از دوست داشتنی‌ترین دستگاه‌های خانه شما تبدیل می‌کند. جالب اینجا است که برای استفاده از تمام قابلیت‌های گفته شده تنها به یک ورودی HDMI و پریز برق احتیاج دارید.

پیش از این مبدل‌های چند رسانه‌ای دیگری از شرکت روکو، کروم‌کست از گوگل، اپل‌ تی‌وی از اپل و فایر تی‌وی از آمازون معرفی شدند. اما شیائومی یکی از مبدل‌های چندرسانه‌‌ای خود را مخصوص کشور چین ساخته که از مشخصات خوبی برخوردار است. Mi Box شیائومی را در واقع می‌توان رقیب چینی اپل تی‌وی به شمار آورد. این محصول البته تنها برای بازار چین عرضه شده و با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های این شرکت هماهنگ شده تا انواع محتوا‌ها را در سریع‌ترین شکل به شما نمایش دهد.

نسخه Enhanced از mi Box 3 شیائومی توسط 40bazar برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است.

طراحی

Mi TV Box 3 شیائومی از طراحی بسیار ساده‌ای برخوردار است. این دستگاه که در رنگ سفید عرضه شده، ابعادی ۱۰ در ۱۰ در ۲.۵ سانتی‌متری دارد. خوشبختانه از نظر ابعاد این دستگاه بسیار مناسب و خوش‌ساخت است و به هیچ وجه فضای زیادی را اشغال نمی‌کند. شاید از نظر ظاهری Mi TV Box 3 را بتوان بسیار شبیه به Apple TV دانست.

mi box xiaomi

در بخش بالایی دستگاه شاهد طراحی یک‌دستی هستیم که در میانه‌ی آن لوگوی mi شیائومی قرار گرفته است. دور تا دور این دستگاه از چهار شیار مختلف تشکیل شده که در دو طرف آن خروجی‌های هوا قرار گرفته است. اما اگر نگاهی به بخش زیری این دستگاه بیندازیم، متوجه چهار پایه مختلف و کوچک در چهارگوشه دستگاه می‌شویم.

در بخش پشتی این دستگاه می‌توان پورت DC ،HDMI و دو درگاه USB 2.0 را مشاهده کرد. 

هارد درایو سیگیت
mi box
mi box xiaomi

سخت‌افزار

یکی از هدف‌های استفاده از محتوا‌های چند رسانه‌ای در Mi TV Box 3 در واقع بازی‌های ویدیویی است که می‌توان به وسیله ریموت این دستگاه، کنترلر آن یا استفاده از ماوس و کیبورد استفاده کرد. Mi TV Box 3 به گفته شیائومی ۸۰ درصد سریع‌تر از نسل‌های قبلی این دستگاه است و قدرت پردازش تصویر GPU این نسل نیز اکنون تا ۲۴۰ برابر سریع‌تر شده است.

mi box xiaomi

این دستگاه از دو هسته پردازشی Cortex-A72 و چهار هسته پردازشی Cortex-A53 با فرکانس ۲ گیگاهرتز برخوردار شده است. حافظه رم این TV Box ظرفیتی ۲ گیگابایتی با ۲ کانال LPDDR3 دارد و از ۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی eMMC5.0 با سرعت بالا بهره‌مند شده است. سیستم پردازشی این دستگاه نسبت به نسل‌های قبل تا ۸۰ درصد و حافظه آن نیز تا ۱۰۰ درصد سریع‌تر شده است.

این دستگاه از بلوتوث نسخه ۴.۱ در کنار وای‌فای 802.11ac 2x2 پشتیبانی می‌کند.

نرم‌افزار

mi-box

در بخش نرم‌افزاری می باکس ۳ شیائومی از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می‌کند. به لطف پشتیبانی از برنامه‌های مدیریت فایل و فروشگاه‌های مختلف اپلیکیشن‌های اندروید، می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های مختلفی را روی این دستگاه منتقل کنید و با نصب آن‌ها در تلویزیون به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

شیائومی این دستگاه را مخصوص بازار چین ساخته و به همین دلیل بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌های آن نیز به زبان چینی هستند و برای این کشور بهینه شده‌اند. برای مثال اگر دوست داشته باشید از شبکه‌های تلویزیونی استفاده کنید، Xiaomi Mi Box 3 به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی چین متصل می‌شود. بنابراین برای استفاده از سرویس‌هایی مانند نتفلیکس یا برنامه‌های دیگر مخصوص تی‌وی باکس‌ها باید اپلیکیشن جانبی آن‌ها را نصب کنید.

mi box
mi box
mi box

پخش ویدئو و موسیقی

پخش‌کننده محتوای Xiaomi Mi Box 3 به‌صورت پیش‌فرض از Dolby Digital Plus پشتیبانی می‌کند. این فناوری اجازه می‌دهد تا صوت با کیفیت بسیار بالا، ویدئو‌هایی با فرمت بالا، واضح‌کننده صدا با پویایی بیشتر و جلوه‌های صوتی و تصویری بسیار بهتری را در اختیار داشته باشید. 

اگر از تلویزیون‌هایی با وضوح 4K استفاده می‌کنید، Xiaomi Mi Box 3 به‌راحتی از آن پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تصاویر را با وضوح بسیار بالاتری در این تلویزیون‌ها مشاهده کنید. Xiaomi Mi Box 3 تا رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند.

عملکرد بسیار خوب پردازنده Power VR GX6250 تصاویری بسیار واضح و روان را در اختیار شما می‌گذارد. به این معنی که اگر بخواهید از تصاویر با وضوح بسیار بالای 4K استفاده کنید یا بازی‌های 3D را اجرا کنید، با کندی، لگ یا مشکلات دیگر در حین اجرای تصاویر روبه‌رو نخواهید شد. پشتیبانی از OpenGL3.1 / OpenCL کمک می‌کند تا بتوانید سازگاری زیادی با بازی‌های مختلف داشته باشید.

Xiaomi Mi Box 3 می‌تواند تلویزیون شما را به‌راحتی تبدیل به یک کنسول بازی خانگی کند تا هر زمان که دوست داشتید به بازی‌های مورد علاقه خود بپردازید.

لوازم جانبی

mi box xiaomi

ریموت کنترل شیائومی از ظاهر بسیار ساده‌ای برخوردار است و شباهت بسیار زیادی با ریموت اپل تی‌وی نسل قبل دارد. این ریموت به‌صورت کلی از ۸ دکمه مختلف تشکیل شده که آن را کنترل محتوا‌های مختلف به گزینه‌ای بسیار خوب تبدیل می‌کند. ریموت Xiaomi Mi Box 3 به‌صورت بلوتوث با دستگاه ارتباط برقرار می‌کند و محدوده کنترل وسیعی دارد. البته دوست داشتیم تا این ریموت بتواند در نقش یک ماوس نیز عمل کند تا کار کردن با دستگاه بسیار راحت‌تر شود و دیگر نیازی به استفاده از ماوس و کیبورد نیز در استفاده‌های معمولی پیش نیاید.

با اینکه ریموت این دستگاه از پس وظایف ابتدایی و مهم خود برمی‌آید اما برای استفاده از انواع محتوای موجود در این دستگاه می‌توانید از انواع وسایلی که شیائومی برای شما در نظر گرفته استفاده کنید. برای مثال صفحه‌کلید و ماوس بی‌سیم تهیه کنید، هدفون‌های بلوتوث خریداری کنید یا اینکه بلندگو‌های بلوتوث استفاده کنید. همه این وسایل می‌توانند از شیوه اتصال کم مصرف بلوتوث نسخه ۴.۱ استفاده کنند و شما را قادر به دسترسی از راه دور همه وسایل دلخواه شما کنند. خوشبختانه Xiaomi Mi Box 3 از دو پورت USB و یک پورت HDMI پشتیبانی می‌کند و تا حدود زیادی خیال شما را از بابت اتصال دستگاه‌های مختلف راحت می‌کند.

جمع بندی

mi box

شیائومی کیفیت محصولات خود را در زمینه‌های مختلفی نشان داده است. Xiaomi Mi Box 3 نیز از این قاعده جدا نیست و در زمینه خود یکی از بهترین‌ها به حساب می‌آید. این تی‌وی‌ باکس از طراحی زیبا، وزن سبک، قدرت سخت‌افزاری بالا و لوازم جانبی خوب برخوردار شده اما نکته واضحی که می‌تواند خریدار را درباره خرید آن منصرف کند نرم‌افزار این دستگاه است. این تی‌وی باکس به‌راحتی تصاویر، موزیک و ویدئو‌های شما را از هر دستگاهی که بخواهید پخش می‌کند، از بلوتوث و وای‌فای برخوردار است، امکان بازی‌های مختلف را فراهم کرده اما متاسفانه به‌صورت پیش‌فرض از سرویس‌های بین‌المللی پشتیبانی نمی‌کند. 

در هر صورت اگر دوست دارید تلویزیون غیر هوشمند خود را جان تازه‌ای ببخشید و هوشمند کنید، Xiaomi Mi Box 3 یکی از بهترین گزینه‌های خرید است که می‌تواند با پشتیبانی از سیستم عامل اندروید برنامه‌ها و کاربرد‌های زیادی را به تلویزیون شما بیاورد.

Mi Box 3 Enhanced شیائومی را می‌توانید با قیمت ۳۲۲ هزار تومان از وب‌سایت چهل بازار خریداری کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات