اچ پی Chromebook 11 G5 را با صفحه لمسی معرفی کرد

سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
کروم‌بوک جدیدی به نام Chromebook 11 G5 از اچ‌پی معرفی شده که با قیمت بسیار خوب ۱۸۹ دلار، یک صفحه‌نمایش لمسی را در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، محصول یاد شده طراحی خوبی داشته و عمر باتری آن حدود ۱۲.۵ ساعت اعلام شده است. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

هنگامی که صحبت در مورد گجت‌هایی باشد که به جدیدترین فناوری‌های روز دنیا تجهیز شده و تمامی امکانات مورد انتظار را داشته باشند، احتمالا به محصولاتی چون کروم‌بوک‌ها فکر نمی‌کنید. اما کمپانی اچ‌پی به تازگی قابلیت‌های یک محصول سطح‌بالا را در جدیدترین لپ‌تاپ ابری خود گنجانده و این محصوط را به یک گزینه ایده‌آل برای دانشجویان و افرادی که بنا به نیاز کاری در حال حرکت و سفر هستند مبدل کرده است.

این شرکت به تازگی از کروم‌بوک جدید خود به نام Chromebook 11 G5 رونمایی کرده که امکانات آن بسیار قابل توجه است. صفحه‌نمایش این محصول را می‌توانید از نوع لمسی انتخاب کنید. قیمت این محصول از ۱۸۹ دلار شروع می‌شود که با توجه به چنین قیمتی می‌توان آن را از جمله محصولات اقتصادی محسوب کرد. اچ‌پی با یک قیمت مناسب، دستگاهی را تولید کرده که هم طراحی باریکی دارد و هم حاشیه‌های نمایشگر آن بسیار کم و در واقع باریک‌تر از مدل‌های قبلی است. یکی از مهمترین ویژگی‌های دیگر این کروم‌بوک این است که با هر بار شارژ کامل می‌توانید تا ۱۲.۵ ساعت به صورت مداوم با آن کار کنید.

این محصول اولین کروم‌بوک اچ‌پی است که از قطر ۱۱.۶ اینچی بهره می‌برد و نیز نمایشگری لمسی را ارائه می‌دهد. نمایشگر لمسی در چنین محصولی مطمئنا می‌تواند برای کار با اپلیکیشن‌های کروم و اندرویدی که در سیستم‌عامل کروم او‌اس اجرا می‌شوند بسیار کاربردی باشد. بدین طریق می‌توان با استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف و نمایشگر لمسی، قابلیت‌های زیادی را در این کروم‌بوک قرار داد و از آن‌ها استفاده کرد.

Anna Wu مدیر محصولات اچ‌پی گفته کروم‌بوک 11 G5 به طور خاصی برای کلاس‌های درس بهینه شده است. Wu همچنین می‌گوید:

تقاضا برای کروم‌بوک‌ها در زمینه آموزش در حال افزایش است. قابلیت‌های اپلیکیشن‌های اندرویدی که بسیاری از آن‌ها نیاز به نمایشگری لمسی دارند، امکانات و تجربه کاربری بسیار بهتری را در زمینه آموزشی در کلاس‌های درس فراهم می‌کند و حالا این کروم‌بوک می‌تواند با توجه به نمایشگر لمسی‌اش، میزبان اپلکییشن‌های آموزشی بیشتری باشد.

Chromebook 11 G5 حدود ۱.۳ کیلوگرم وزن داشته و از پردازنده اینتل Celeron N3060 بهره می‌برد. این محصول همچنین یک نمایشگر اچ‌دی IPS لمسی دارد که بر روی آن لایه‌ای از جنس گوریلا‌گلس NBT برای محافظت بیشتر در برابر خط و خش قرار داده شده است. این محصول از طریق کانال‌های فروش اچ‌پی از ماه جولای به فروش خواهد رسید و در ماه اکتبر نیز از طریق سایر توزیع‌کنندگان در دسترس افراد قرار می‌گیرد. برای آگاهی از زمان عرضه این محصولات و اخبار مرتبط با آن می‌توانید در وب‌سایت اچ‌پی ثبت‌نام کنید.

این محصول در حالی معرفی شده که در ماه آوریل هم کمپانی اچ‌پی کروم‌بوک سطح بالای دیگری به نام Chromebook 13 را معرفی کرد که بدنه این دستگاه مقاوم بوده و از جنس آلومینیوم در نظر گرفته شده است. کروم‌بوک ۱۳ اچ‌پی فقط ۰.۵ اینچ (۱۲.۷ میلی‌متر) قطر داشته و وزن آن نیز تقریبا ۲ کیلوگرم بوده که برای افرادی که در سفر و مسیر هستند بسیار مناسب است. این محصول در واقع اولین کروم‌بوک اچ‌پی بوده که از نسل ششم پردازنده Core M اینتل بهره می‌برد.

نظر شما در مورد کروم‌بوک جدید اچ‌پی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات