حساب کاربری ساندار پیچای در Quara هک شد

سه‌شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شب گذشته حساب کاربری ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در سرویس Quara توسط هکری که پیش از این حساب کاربری مارک زاکربرگ را مورد حمله قرار داده بود، هک شد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد مدیران عامل کمپانی‌های فعال در عرصه‌ی فناوری در معرض حملات هکرها هستند، چراکه پس از به سرقت رفتن اطلاعات مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک و دنیل اک، مدیرعامل اسپاتیفای، حال نوبت به ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل رسیده تا حساب کاربری وی در Quara توسط نفوذگران قبلی که با نام OueMine شناخته می‌شوند، هک شود. این گروه از هکرها حساب کاربری مدیران عامل و افراد شناخته شده در شبکه‌های اجتماعی را مورد حمله قرار می‌دهند.

هک شدن حساب کاربری ساندار پیچای زمانی مشخص شد که پست‌های این فرد در Quara طی توییت‌هایی در حساب کاربری توییتر پیچای منتشر شد. هکرها موفق به دسترسی به حساب کاربری توییتر ساندار پیچای نشده‌اند، اما با استفاده از قابلیت ارتباط کوآرا با توییتر، پست‌های خود مبنی بر هک شدن حساب کاربری کوآرای ساندار پیچای را منتشر کرده‌اند. حساب کاربری توییتر ساندار پیچای بیش از نیم میلیون دنبال کننده دارد.

هک شدن اکانت Quara ساندار پیچای

به نظر می‌رسد متد مورد استفاده توسط OurMine با روش به کار رفته در آخرین هک‌های صورت گرفته تفاوت عمده‌ای دارد. گروه OurMine درصدد از بین بردن حساب کاربری سوژه‌های خود در شبکه‌های اجتماعی نیست و از طریق ارتباط با صاحبان حساب‌های کاربری هک شده، توصیه‌های امنیتی را برای جلوگیری از هک شدن دوباره انجام می‌دهند. افراد عادی نیز می‌توانند از خدمات ارائه شده توسط این گروه استفاده کنند، بطوریکه با پرداخت مبلغ ۵٫۰۰۰ دلار به این گروه می‌توان تمام حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی را از نظر امنیتی کنترل کرد تا انواع ضعف‌ها و حفره‌های امنیتی موجود از بین برود.

براساس اطلاعات ارائه شده این گروه ابتدا هدف خود از هک کردن حساب‌های کاربری را در اختیار گرفتن اطلاعات شخصی قرار داده بود، حال آنکه بعدها تغییر استراتژی گروه OurMine را به سمت ارائه‌ی سرویس در شبکه‌های اجتماعی سوق داده است. هک کردن حساب کاربری افراد شناخته شده نیز به عنوان روشی برای شناخته شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. OurMine اعلام کرده که تاکنون از این طریق موفق به کسب درآمدی قریب به ۱۶٫۵۰۰ دلار شده است.

این گروه اعلام کرده که در قالب گروهی سه نفره فعالیت می‌کند. شماری از متخصصان به این موضوع اشاره می‌کنند که این گروه دیتابیسی قدیمی از رمزهای عبور را در اختیار دارند و با استفاده از آن اقدام به هک کردن حساب‌های کاربری اشخاص می‌کنند، از همین رو است که به جای هک شدن حساب کاربری توییتر یا فیس بوک ساندار پیچای، شاهد هک شدن حساب کاربری Quara وی هستیم.

در ابتدای ماه جاری میلادی حساب‌های کاربری مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک در توییتر و فیسبوک هک شد، حال آنکه ساعاتی پس از هک شدن پست‌های خودکار منتشر شده حذف شد و زاکربرگ دوباره کنترل حساب کاربری خویش را در اختیار گرفت. هنوز مشخص نیست که آیا این موضوع با پرداخت پول حل شده یا خیر.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات