مک لارن P1 LM معرفی شد؛ سریع ترین مک لارن شهری تاریخ

دوشنبه ۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
مک‌لارن در فستیوال سرعت گودوود، نسخه‌ی خاصی از ابرخودروی P1 را با نام P1 LM‌ معرفی کرد. این خودرو که نمونه‌ی مجاز شهری P1 GTR است، سریع‌ترین، نادرترین و آخرین نسخه‌ی سوپراسپرت P1 خواهد بود. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

زمانی که سخن از بهترین مک‌لارن F1 به میان می‌آید قطعا مدل F1 LM تداعی می‌شود که تنها ۶ دستگاه از آن شامل نمونه اصلی که در اختیار موزه‌ی این شرکت انگلیسی قرار دارد،  تولید شده است. مدل‌هایی از F1 استاندارد هستند که به LM تبدیل شده‌اند؛ یکی از آن‌ها سال گذشته در یک مزایده به قیمت ۱۳.۷۵ میلیون دلار به فروش رسید.

مک لارن F1 LM

حال مک‌لارن از جایگزین این مدل رونمایی کرده است. P1 LM مانند F1 LM تنها در 6 دستگاه شامل نمونه‌ی اولیه تولید خواهد شد. اما نکته‌ی جالب در رابطه با P1 LM این است که مک‌لارن خود ساخت این خودرو‌ها را برعهده نخواهد داشت؛ بلکه شرکت انگلیسی لانزانته (Lanzante) که با مک‌لارن روابط نزدیکی دارد وظیفه‌ی ساخت آن‌ها را بر عهده خواهد داشت.

این شرکت لانزانته بود که F1 GTR را به میدان فرستاد و مقام نخست را در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز را در سال ۱۹۹۵ کسب کرد. F1 LM نیز بدین ترتیب با الهام از نمونه‌ی GTR این خودرو و برای مصارف شهری، تولید و عرضه شد.

مک لارن P1 LM

P1 LM به صورت رسمی در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۱۶ در هفته‌ی گذشته در انگلستان معرفی و به نمایش گذاشته شد. راننده‌ی مسابقه‌ای و آزمایش کننده خودرو‌های مک‌لارن، کنی برک (Kenny Bräck) وظیفه‌ی رانندگی با P1 LM‌ را در گودوود بر عهده داشت. بعد اتمام توسعه‌ی پنج خودروی P1 GTR ، مک‌لارن آن‌ها را برای تبدیل به مدل P1 LM به لانزاته خواهد فرستاد تا در پروسه‌ایی به خودرو‌های مناسب خیابان‌ها تبدیل شوند. با این که P1 LM نمونه‌ی شهری P1 GTR خواهد بود، اما طبق برخی گفته‌ها این خودرو توانایی حرکتی بیشتری نسبت به برادر مخصوص پیست خود، دارد به گفته مک‌لارن P1 LM، سریع‌ترین، نادرترین و آخرین نسخه از ابرخودروی P1 خواهد بود.

مک لارن P1 LM

یکی از ۵ دستگاه P1 LM همانند نمونه‌ی اولیه‌ی به نمایش درآمده در گودوود به رنگ تیره خواهد بود و چهار دستگاه دیگر از رنگ بدنه‌ی نارنجی بهره خواهند برد. این خودروها در اوایل سال ۲۰۱۷ به دست مشتریان خواهد رسید.

یکی از تغییرات کلیدی صورت گرفته توسط لازانته در سیستم پیشرانه‌ی هیبریدی P1 GTR است که باعث شده قدرتی معادل ۹۸۶ اسب بخار حاصل شود. از دیگر تغییرات صورت گرفته در ایت خودرو می‌توان به استفاده از پوشش‌هایی از جنس طلا برای پیشرانه جهت دفع بهتر گرما، سبک‌تر شدن سیستم اگزوز و افزایش بازده سیستم اینترکولر (سیستمی که هوا را برای افزایش چگالی قبل از ورود به موتور خنک می‌کند) اشاره کرد. لازانته همچنین برای کاهش وزن، بعضی از اجزا را که برای مسابقات مورد نیاز است، از جمله جک بادی را از حذف کرده که در نهایت منجر به کاهش وزنی معادل ۶۰ کیلوگرم شده است.

مک لارن P1 LM

آیرودینامیک پیشرفته و بدنه‌ی بسیار پهن P1 GTR به P1 LM نیز منتقل شده است. بال عقب عظیم، اسپلیتر بزرگ‌تر و باله‌های کنار سپر جلو (پنل‌های شیرجه) بخشی از مشخصه‌های بارز جدید‌ترین ابرخودروی مک‌لارن است. با استفاده از این اجزا می‌توان افزایش ۴۰ درصدی نیروی رو به پایین را پیش‌بینی‌کرد.

مک لارن P1 LM

در بخش کابین نیز، لازانته سیستم تهویه مطبوع را که در P1 GTR حذف شده بود، مجدد به خودرو بازگردانده است. یکی از نکات خاص این خودرو، فرمان آلکانتارا آن است که خاص P1 LM بوده و در واقع نمونه‌ی بهینه‌شده‌ی  غربیلک فرمان خودرو فرمول یک سال ۲۰۰۸ مک‌لارن‌ است که لوئیس همیلتون به قهرمانی با آن دست یافت.

مک لارن P1 LM

P1 LM جدید با توجه به محدودیت در ساخت و قدرت حتما سال‌ها در لیست جذاب‌ترین ابرخودروها باقی خواهد ماند.

نظر شما در رابطه با آخرین نسخه از شاهکار مک‌لارن P1 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات