مایکروسافت احتمالا سرفیس فون را فقط برای مشتریان تجاری عرضه می کند

یک‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
تا کنون اخبار و شایعه‌های زیادی را در مورد سرفیس‌فون مایکروسافت شنیده‌ایم که بیشتر آن‌ها مرتبط با مشخصات این دستگاه بودند. اما حالا اعلام شده که شاید این محصول فقط مختص مشتریان تجاری در نظر گرفته شده باشد. در ادامه مطلب با زومیت همراه شوید.
تبلیغات

بنا به اعلام مدیر تجاری بخش ویندوز مایکروسافت، Kevin Gallo، گوشی‌هوشمند معرفی نشده این شرکت که بارها در گزارش‌های غیر رسمی از آن به عنوان سرفیس‌فون یاد می‌کنند، یک محصول بسیار سطح بالا خواهد بود که فقط برای بخش تجاری بازار گوشی‌های هوشمند در نظر گرفته شده است.

بر اساس گزارش‌های اخیر، ویندوزفون مایکروسافت در حال از دست دادن بخش کوچک سهم خود از بازار سیستم‌عامل‌های موبایلی است. ویندوز ۱۰ موبایل نیز بر اساس نیاز مایکروسافت نتوانسته جایگاه خود را باز کند و محصولاتی مثل لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰XL به دلیل کمبود اپلیکیشن با شکست مواجه شده‌اند. به نظر می‌رسد به دلیل نداشتن اپلیکیشن کافی نسبت به رقبا ویندوز ۱۰ موبایل به عنوان یک سیستم‌عامل ناکامل یاد شود. همچنین در این زمینه مایکروسافت در چند سال گذشته تعداد قابل توجهی از مشاغل مرتبط به تجارت گوشی‌های همراه خود را نیز تعدیل کرده است. علاوه بر این، مایکروسافت به تازگی برند گوشی‌هوشمند نوکیا را هم به یک کمپانی تازه تاسیس فنلاندی فروخته است.

به دنبال سعی و تلاشی که مایکروسافت در بازار گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهد، بسیاری از افراد ممکن است به این موضوع فکر کنند که هدف این غول نرم‌افزاری در نهایت در بازار گوشی‌های همراه چیست؟

Kevin Gallo به این نکته اشاره کرده که مایکروسافت از کار بر روی ویندوز ۱۰ موبایل دست بر نخواهد داشت. بر اساس اعلام Gallo مایکروسافت در آینده در مورد سیستم‌عامل خود در گوشی‌های هوشمند، بر روی بخش تجاری این محصولات متمرکز خواهد شد. گزارش شده که گالو اعلام کرده در استراتژی قبلی مایکروسافت، که هدف این کمپانی فعالیت در بخش محصولات رده پایین بود، هیچ گاه سود قابل توجهی برای این کمپانی به دست نمی‌آمد.

اگرچه گالو به صورت مشخصی به وجود داشتن محصولی به نام سرفیس‌فون اشاره نکرده، اما وی توضیحات بسیار جالبی را در مورد چنین دستگاهی بیان کرده و همانطور که خواندید، این محصول جز دستگاه‌های بسیار رده بالای بازار قرار خواهد گرفت. در زیر بخشی از گفته‌های Kevin Gallo را از زبان خود او می‌خوانیم:

ما کاملا به سمت همان راهی که برای ویندوز در دسکتاپ‌ها رفته‌ایم هدایت شده‌ایم چرا که در این بخش شرکت ما محصولات بسیار سطح‌بالایی چون سرفیس را تولید کرده و شرکت‌های تولیدکننده دیگر نیز تعدادی زیادی محصولات سطح بالا را در این زمینه تولید کرده‌اند.

اما هنوز یک موضوع به صورت سربسته باقی مانده و مشخص نیست که سرفیس‌فون مایکروسافت به طور مستقیم فقط و فقط برای مشتریان تجاری ارائه می‌شود یا برای کاربران عادی نیز در دسترس قرار می‌گیرد. طبق شایعه‌هایی که پیش‌ از این منتشر شده، اعلام شده که سرفیس‌فون مایکروسافت یک محصول بسیار قدرتمند خواهد بود. از جمله مشخصات فنی این محصول که تا کنون در خبرها و شایعه‌ها اعلام شده می‌توان به پردازنده اسنپدراگون ۸۳۰، حداقل ۸ گیگابایت رم پردازشی و حداقل ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره‌سازی اشاره کرد. پشتیبانی از قابلیت کانتینیوم نیز دیگر ویژگی این گوشی‌هوشمند خواهد بود.

نظر شما در مورد گوشی‌هوشمند سرفیس‌فون چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات