چطور از خودروسازان شکایت کنیم؟

یک‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
میزان رضایت‌مندی از خودروها در کشورمان در سال‌های گذشته به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. رانندگان و مشتریان خودروسازان زیادی از نحوه‌ی عملکرد خودرو یا خودروساز شکایت دارند اما نمی‌دانند شکایت خود را کجا می‌توانند مطرح کنند. همراه زومیت باشید تا از چگونگی شکایت از خودروسازان آگاه شوید.
تبلیغات

در سال‌های گذشته شاهد افزایش قیمت و افت روز افزون کیفیت خودروهای داخلی هستیم. در این میان مشتریان خودروسازهای داخلی نیز خدمات پس از فروش مناسبی از خودروساز خود دریافت نمی‌کنند.

به همین خاطر رانندگان ایرانی بیش از دیگر کشورهای دنیا نسبت به خودرو و خودروساز خود نارضایتی و شکایت دارند، اما نمی‌دانند که باید به کجا شکایت کرده و مراحل قانونی را طی نمایند.

بر اساس اصلاحیه‌ی آیین‌نامه‌ی اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو که چندی پیش ابلاغ و اجرایی شد، مصرف‌کنندگان در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌توانند به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند.

بنابر اطلاعات مندرج در این قانون، شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.

توجه کنید که در این قانون آمده است، اگر مصرف‌کننده از نتیجه‌ی رسیدگی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌تواند به هیئت حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه‌ی آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و دوباره شکایت کند.

هیئت حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف ۲۰ روز از تاریخ ثبت شکایت، به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات